چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۲
۰ نفر

پگاه شفتی: حالا که درس‌ها کمی زیاد شده‌اند و وقت‌ها هم کم، بد نیست با چند روش ساده به فعالیت‌های درسی‌ات نظم و انضباط بدهی.

دوچرخه شماره ۸۱۹

با اين چند راهكار ساده و خلاقانه، مي‌تواني معناي ترتيب را دريابي و همين باعث مي‌شود تا به‌هيچ‌عنوان، براي تو وقت تلف نشود!

 

دوچرخه شماره ۸۱۹

  • جامدادي شفاف بردار!

از يك جامدادي كه مدادها از بيرون مشخص هستند استفاده كن. هم مداد و هم خودكار را حتماً در جامدادي داشته باش و آن را پر از خودكار و قلم نكن. وقتي قلم‌ها از بيرون ديده شوند و جامدادي خيلي شلوغ نباشد، بلافاصله مي‌توانيم قلمي را كه لازم داريم برداريم.

 

دوچرخه شماره ۸۱۹

  • درس‌ها را رنگي كن!

براي هردرس يك رنگ انتخاب كن. مثلاً اگر براي درس رياضي رنگ زرد را انتخاب مي‌كني، كتاب رياضي را با پوشش زرد جلد كن يا از كلاسورهاي زردرنگ استفاده كن. هم‌چنين مي‌تواني در درس رياضي با ماژيك هاي‌لايت زرد، نكته‌هاي مهم را مشخص كني.

رنگ، سخت‌ترين بخش‌هاي درسي را شيرين مي‌كند.

 

دوچرخه شماره ۸۱۹

  • يادداشت‌هايت را تايپ كن!

اولين كار بعد از بازگشت از مدرسه اين است كه يادداشت‌هاي درسي‌ات را در همان‌روز تايپ كني. مطمئن بشو كه هر يادداشت تاريخ درست دارد. اين كار به‌تو كمك مي‌كند تا آن‌چه را كه در طول روز يادگرفته‌اي بهتر بفهمي. هم‌چنين بعدها براي مطالعه‌ي يادداشت‌هايت بسيار راحت‌تر خواهي بود.

 

دوچرخه شماره ۸۱۹

  • نت‌هاي چسبي  بردار!

خيلي كار داري؟ چند كاغذ يادداشت چسبي بردار و هر كدام از كارهايت را روي يكي از آن‌ها بنويس و روي ميز كار يا كنار تخت بچسبان. آن‌ها را برحسب اولويت بچسبان. هر كدام كه انجام شد، جلويش تيك بزن و به سراغ بعدي برو.

 

دوچرخه شماره ۸۱۹

  • ميز تحريرت را خلوت كن!

میز تحریر یا هرجایی را که در آن کار می‌کنی، خلوت نگه دار. به غیر از چند مداد، کتاب و دفتر یا رايانه چیز دیگری لازم نداری. کتاب‌های نامربوط، اشیاي تزئینی، حتی یک عکس خانوادگی یا مجله می‌توانند در هنگام درس‌خواندن حواس تو را پرت کند. یک سبد کنار میز کار بگذار و تمام اشیاي غیر ضروری را در هنگام کار در سبد بریز. وقتی کار تمام شد می‌توانی اشیا را از سبد به روی میز برگردان.

 

دوچرخه شماره ۸۱۹

  • تخته وايت‌برد داشته باش!

 اگر یک تخته وایت‌برد کوچک به در اتاق یا به در کمدت آویزان کنی، اوضاع خیلی بهتر می‌شود.

وقتی کارهای روز بعد را روی این تخته بنویسی، صبح به محض بیدار شدن، بدون این‌که گیج بخوری و وقت تلف کنی می‌دانی باید از کجا شروع کنی. داشتن یک تخته خیلی به درد روزهای شلوغ می‌خورد. وقتی کارها نوشته شوند، چند قدم جلوتر هستی.

کد خبر 322530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha