همشهری آنلاین: گارد ساحلی یونان اعلام کرد: بر اثر غرق قایق حامل آوارگان در دریای اژه، دست کم ۴۴کشته جان خود را از دست دادند.

۴۴ کشته بر اثر غرق قایق آوارگان در دریای اژه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از آتن، گارد ساحلی یونان اعلام کرد: بر اثر غرق شدن دو قایق حامل آوارگان در آب‌های دریای اژه، دست کم 44تن از جمله شش کودک جان خود را از دست دادند و دهها تن دیگر ناپدید شدند.

به گفته مقامات بندری یونان، در حادثه نخست که حدود ساعت 30 دقیقه بامداد جمعه به وقت گرینویچ در آب های اطراف جزیره فارماکنیسی روی داد، گارد ساحلی اجساد شش کودک و یک زن را بیرون کشید و 48 سرنشین دیگر قایق موفق شدند صحیح و سالم خود را به ساحل برسانند.

چند ساعت پس از این حادثه، قایق دیگری حامل آوارگان در آب های اطراف جزیره کوچک کالولیمنوس غرق شد و پلیس بندری تا به این لحظه اجساد 14 تن از سرنشینان این قایق را از آب بیرون کشیده است.

در مجموع 26 تن از سرنشینان قایق دوم زنده مانده اند، اما بنا به اظهارات بازماندگان، این قایق که از سواحل نزدیک ترکیه آمده بود، دهها سرنشین داشت.

از آغاز سال نوی میلادی، ورود آوارگان به جزایر یونان همچنان به طور بی وقفه ادامه دارد. آنها با قایق خود را از سواحل ترکیه به یونان می رسانند تا از آنجا به کشورهای غربی اروپا بروند.

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد تنها ظرف 18 روز نخست امسال بر اثر غرق شدن قایق آوارگان، 77 تن جان خود را از دست داده اند.

این منبع افزود از آغاز امسال 31 هزار آواره وارد جزایر یونان شده اند که 21 برابر بیشتر از تعدادی است که ژانویه 2015 به ثبت رسیده بود.

کد خبر 322430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha