همشهری آنلاین: نخست‌وزیر پیشین پاکستان اعلام کرد می‌خواهد به پاکستان بازگردد تا نگذارد کشورش به سرنوشت عراق و افغانستان گرفتار شود.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه نیوز پاکستان، بی‌نظیر‌بوتو تاکید کرد: کشور به سمت جنگ داخلی کشیده شده چون افراطیون که پیش از این به قتل‌عام در خیابان‌ها می‌پرداختند، هم‌اکنون کشتن نیرو‌های نظامی را شروع کرده‌اند.

وی در مراسم سالگرد مرگ میرمرتضی بوتو، برادرش، خاطر نشان کرد: اگر دولت در مهار افراطیون ناکام بماند تهاجم خارجی کشور را تهدید می‌کند.

روزنامه گلف نیوز دیروز( جمعه 30 شهریور) به نقل از بوتو نوشته بود: بازمی‌گردم زیرا که نمی‌خواهم پاکستان به افغانستان یا عراقی دیگر بدل شود. اسلحه ندارم اما حزب مردم پاکستان (PPP) خروج افراطیون از کشور را برنامه‌ریزی کرده است.

نخست‌وزیر پیشین پاکستان افزود: تهدید شده‌ام اگر به کشور بازگردم خطر جانی برایم وجود دارد ولی هراسی جز از خدا ندارم. [تاریخ بازگشت بوتو به پاکستان اعلام شد]

وی گفت طی گفت‌وگویی که با پرویز مشرف انجام داد اعلام کرد خواستار صلح و آشتی است و نمی‌خواهد کارزار دیگری در کشور شروع کند.

وی که با مشرف مذاکره کرد نقش نظامی او را در حال حاضر و حتی در آینده نپذیرفت و هشدار داد در صورتی‌که انتخابات آزاد و عادلانه برگزار نگردد، هیچ سازشی وجود نخواهد داشت.

کد خبر 32098

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز