چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: جواد اقبال، از قضات دادگاه عالی پاکستان در اسلام آباد اعلام کرد این دادگاه امروز (چهارشنبه هفتم شهریور) دادنامه‌ای را علیه دو شغله بودن پرویز مشرف -رییس نظامیان و رییس جمهور - پذیرفت.

خبرگزاری سوئیس از اسلام آباد گزارش داد، این دادنامه را قاضی حسین، از سیاستمداران برجسته پاکستانی تنظیم کرده است. قاضی اقبال گفت: «موارد مطرح شده در جلسات عادی بررسی می‌شود.»
مشرف قصد دارد برای دوره دوم نیز رییس جمهور پاکستان بماند. اما مردد است که طبق قانون اساسی پاکستان عمل کرده و از سمت خود به عنوان عالی‌رتبه‌ترین فرمانده نیروهای نظامی پاکستان چشم‌پوشی کند.

Benazir Bhutto
بی‌نظیر بوتو، از رهبران اپوزیسیون که هشت سال است در تبعید به سر می‌برد، پیش از این در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که با مشرف به توافق رسیده است.
به گفته وی، رییس جمهور پاکستان آمادگی دارد از سمت ریاست نیروهای مسلح پاکستان استعفا دهد. بوتو و مشرف در پایان ماه ژوئیه در نشستی خصوصی در ابوظبی درباره بازگشت بوتو به پاکستان مذاکره کردند.

زیر فشار قضات
مشرف به واسطه تصمیم‌گیری دادگاه دوباره زیر فشار سیاسی از جانب قضات قرار می‌گیرد. پنجشنبه گذشته دادگاه عالی پاکستان حکم داد که نواز شریف، سیاستمدار اپوزیسیون پاکستانی که در تبعید به سر می‌برد حق بازگشت به وطنش را دارد.

Nawaz Sharif


نواز شریف از نخست وزیران سابق پاکستان امروز (چهارشنبه هفتم شهریور) به فایننشیال تایمز گفت که ظرف دو هفته آینده به پاکستان بازگشته و جبهه‌ای را برای خلع قدرت مشرف رهبری خواهد کرد.

کد خبر 30097

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز