سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۷
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین: حزب مسلم لیگ، وابسته به نواز شریف، نخست‌وزیر سابق پاکستان، رسماً از دولت پرویز مشرف به دادگاه عالی پاکستان، به سبب تبعید مجدد شریف به عربستان شکایت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حزب مسلم لیگ- نواز امروز (20 شهریور) دادخواستی را علیه دولت به دلیل اخراج فوری نواز شریف از کشور با وجود رأی دادگاه مبنی بر مجاز بودن بازگشت او به کشور، به دادگاه عالی پاکستان ارائه کرد. 

خواجا آصف از مقام‌های ارشد این حزب به خبرنگاران گفت: نواز شریف به طور غیرقانونی دستگیر شد و طراح این اقدام غیرقانونی ژنرال پرویز مشرف است.[نواز شریف دستگیر شد]

حزب مسلم لیگ- نوازهمچنین از دادگاه عالی خواسته علیه شوکت عزیز، نخست وزیر، آفتاب شرپائو، وزیر کشور و مقامهای سازمان مبارزه با فساد و سازمان تحقیقات پاکستان به دلیل اهانت به شریف اقدام کند.

افتخارمحمد چودری، رئیس دادگاه عالی در ماه آگوست با صدور حکمی، بازگشت نوازشریف را به کشور بلامانع و اعلام کرده بود که مقامهای دولتی نباید محدودیتی در این امر ایجاد کند.

چودری همان کسی است که چند ماه قبل مشرف با برکناری وی بحرانی سیاسی را در کشور ایجاد کرد و سرانجام پس از ماهها اعتراض جامعه حقوقی و مخالفان دولت، مجبور به بازگرداندن وی به منصبش شد.[در همین زمینه]

اکنون به گفته کارشناسان، اخراج شریف از کشور تلاشی برای بی توجهی به دادگاه عالی و نوعی جنگ قدرت بین مشرف و دادگاه عالی است.

به گزارش مهر،اتحادیه اروپا و انگلیس از دولت پاکستان خواسته اند به حکم دادگاه احترام بگذارد و سازمان دیده بان حقوق بشر نیز اعلام کرده مشرف با اخراج شریف معنای عدالت را به تمسخر گرفته است.

آمریکا که پاکستان یکی از متحدان آن در جنگ علیه تروریسم است، اعلام کرده این یک موضوع داخلی پاکستان است.

امروز همچنین وکلای شهر کراچی در اعتراض به کشته شدن یکی از همکارانشان که علیه دولت فعالیت می کرده، حضور در دادگاه ها را تحریم کردند.

روز گذشته افراد مسلح سوار بر موتورسیکلت به سوی راجا محمد ریاض، در مرکز شهر کراچی شلیک کرده و وی را به قتل رساندند. نسیم قریشی، مدیرکل اتحادیه وکلای کراچی به دولت 72 ساعت مهلت داد تا قاتلان ریاض را دستگیر کند.

کد خبر 31163

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز