همشهری آنلاین: دادگاه عالی پاکستان اعلام‌کرد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شنبه 14 مهر برگزار می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دادگاه، اجازه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری پاکستان در زمان مقرر خود یعنی فردا را صادر کرد اما گفت: نتایج رسمی انتخابات تا زمان صدور تصمیم درباره صلاحیت پرویز مشرف رئیس‌جمهور کنونی برای اخذ پست دوباره ریاست‌جمهوری نباید اعلام شود.

دادگاه عالی پاکستان هفته گذشته نامزدی پرویز مشرف را مورد قبول دانست اما پس از آن با مخالفت‌های معارضان دولت روبه‌رو شد.

مخالفان دولت که بی‌نظیر بوتو و نواز شریف را نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور می‌دانند، معتقدند بر اساس قانون اساسی پاکستان ژنرال مشرف باید قبل از انتخابات از سمت فرماندهی ارتش استعفا دهد و انتخاب رئیس‌جمهور کشور نیز نباید از طریق پارلمان و شوراهای محلی که دوره آنها به پایان رسیده است صورت پذیرد و اعضای شوراهایی که در انتخابات پارلمانی سال 2008 تعیین می‌‌شوند باید رئیس‌جمهور را انتخاب کنند چون مشرف در شوراهای کنونی با تأیید گسترده‌ای همراه است.

جواد اقبال قاضی دادگاه عالی پاکستان اعلام کرد قاضی‌های این دادگاه در نشست امروز خود به این نتیجه رسیدند که انتخابات ریاست‌جمهوری باید در موعد مقرر خود یعنی فردا برگزار شود.

ژنرال مشرف که در سال 1999 توسط کودتای بدون خونریزی به قدرت رسید احتمالا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری پاکستان که در 14 مهر برگزار می‌شود همچنان برای یک مدت پنج ساله دیگر در سمت ریاست‌جمهوری پاکستان باقی می‌ماند، چرا که طرفدارانش اکثریت را در پارلمان فدرال و ملی پاکستان تشکیل می‌دهند.

این در حالی است که روز گذشته 85 نفر از نمایندگان مجلس مخالف پاکستان در اعتراض به تلاش پرویز مشرف رئیس‌جمهور کنونی این کشور بمنظور پیروزی مجدد در انتخابات برای یک دوره پنج ساله دیگر، جمعی استعفا کردند.

کد خبر 33176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز