شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرویز مشرف در انتخابات ریاست‌جمهوری شنبه ششم اکتبر(14 مهر) پاکستان پیروز شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئولان دولتی و تلویزیون دولتی پاکستان اعلام کردند: پرویز مشرف در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شده‌است.

تلویزیون خصوصی جیو، نیز با اعلام پیروزی ژنرال پرویز مشرف در انتخابات رئیس‌جمهوری گزارش داد، طبق نتایج غیررسمی ژنرال مشرف در ایالت سرحد ‪ ۳۱‬رای، در ایالت بلوچستان ‪ ۳۳‬رای، در ایالت پنجاب ‪ ۲۵۳‬رای و در ایالت سند ‪ ۱۰۴‬رای کسب کرده است.

وجیه‌الدین احمد کاندیدای وکلا و احزاب مخالف دولت در سرحد یک رای و در پنجاب نیز ‪ ۳‬رأی کسب کرده‌است. وی در ایالت بلوچستان و سند موفق به کسب رأی نشده‌است.

فاروق احمد رییس کمیسیون انتخاب پاکستان نیز در این رابطه گفت: از ‪۲۵۷‬ رای ماخوذه در مجلس فدرال، مشرف ‪ ۲۵۲‬رای و وجیه‌الدین احمد دو رای کسب کردند.

به گفته وی، از مجموع کل آرای ماخوذه ‪ ۳‬رای در این مجلس باطل اعلام شد.

با این حال با وجود پایان یافتن دوازدهمین دوره انتخاب پاکستان، بر اساس رأی دیوان عالی این کشور نتایج رسمی فعلاً اعلام نمی‌شود و اعلام آن به ‪ ۱۷‬اکتبر موکول شده‌است.

دیوان عالی پاکستان روز جمعه اعلام کرده‌بود: برگزاری رأی‌گیری ریاست جمهوری در پارلمان پاکستان و چهار مجلس ایالتی این کشور در روز شنبه بلامانع است ولی نام برنده این رأی‌گیری تا پیش از اعلام بررسی نهایی این دیوان درباره صلاحیت مشرف برای شرکت در انتخابات انتشار نخواهد یافت.

کد خبر 33275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز