همشهری آنلاین: دولت پاکستان نسبت به مداخله نظامی آمریکا در این کشور برای مقابله با اسامه بن لادن شدیداً واکنش نشان داد.

به گزارش بی بی سی، خورشید محمد کاسوری وزیر امور خارجه پاکستان  اعلام کرد که اطلاعات مبنی بر حضور رییس القاعده در پاکستان را باور ندارد.

او افزود: اگر آمریکا نیز اطلاعاتی در این باره دارد می‌تواند آن را با دولت پاکستان در میان بگذارد، زیرا ارتش پاکستان بهتر می‌تواند با اسامه بن لادن مقابله کند.

آفتاب شراپو وزیر کشور پاکستان نیز گفت: ما همچنان بر عدم حضور بن لادن در پاکستان تاکید داریم.

وزیر کشور پاکستان در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت:اگر فردی نیز اطلاعاتی درباره محل اختفای بن لادن دارد بهتر است آن را به ما بدهد تا ما وی را دستگیر کنیم.

این اظهارات مقامات پاکستانی در واکنش به ادعاهای مقامات آمریکایی درباره حضور بن لادن درپاکستان و احتمال مداخله نظامی آمریکا در این کشور برای ضربه زدن به رییس القاعده، بیان می‌شوند.

مایک مک کانل مدیر اطلاعات ملی آمریکا اخیرا ادعا کرده بود که بر این باور است که بن لادن در شمال پاکستان و در مناطق مرزی این کشور با افغانستان مخفی شده است.

پیرو این ادعا، فرانسس تونسد مشاور امنیت ملی جورج بوش رییس جمهوری آمریکا نیز در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا احتمال دارد آمریکا در داخل خاک پاکستان دست به عملیات نظامی بزند؟ ادعا کرده بود که هیچ گزینه‌ای را نمی‌توان از روی میز به کنار زد. منظور وی این بود که نمی‌توان احتمال مداخله نظامی آمریکا در پاکستان را منتفی دانست.

کد خبر 27254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز