همشهری‌آنلاین: پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه و نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی دراولین تماس تلفنی نتانیاهو با پوتین پس از ترور سمیر قنطار، در یک گفت‌وگوی تلفنی بحران سوریه و برخی مسائل دیگر را مورد بررسی قرار دادند.

putincall

سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تماسی تلفنی به بررسی مسائل مختلف و همکاری‌های دوجانبه از جمله هماهنگی در زمینه تلاش علیه تروریسم پرداختند.

کرملین اعلام کرد که تماس تلفنی پوتین و نتانیاهو به ابتکار طرف اسرائیلی انجام گرفته است.

بر اساس اعلام سرویس مطبوعاتی کرملین، در این تماس تلفنی دو طرف توافق کرده‌اند که رایزنی‌ها میان رژیم صهیونیستی و روسیه در سطوح مختلف به صورت فعال ادامه پیدا کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پوتین در این تماس تلفنی بر اهمیت ادامه مذاکرات در چارچوب سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه تاکید کرد.

رئیس‌جمهور روسیه مبارزه با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه را امری ضروری دانست و تاکید کرد که هیچ جایگزینی برای از سرگیری مذاکرات سوری - سوری تحت نظارت سازمان ملل و رویارویی با داعش نیست.

او همچنین خواهان تنش‌زدایی از مناقشاتی که میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی وجود دارد، شد و بر اهمیت اقدام‌هاي عملی در راستای حل این تنش‌ها تاکید کرد.

این اولین تماس تلفنی میان دو مقام اسرائیل و روسیه بعد از ترور سمیر قنطار است که روز شنبه در حمله هوایی اسرائیل در جرمانه سوریه به شهادت رسید.

کد خبر 319136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha