همشهری‌انلاین: قطعنامه شورای امنیت درباره سوریه بارقه‌هایی از امید به حل بحران در این کشور ایجاد کرده اما اختلاف‌های اساسی بین قدرت‌های بزرگ به‌خصوص درباره گروه‌های تروریستی باقی مانده‌است.

lavrov kerry
قدرت‌های بزرگ به‌جز داعش و جبهه النصره نتوانسته‌اند بر سر گروه‌هایی كه باید با آنها مبارزه كنند؛ به توافق برسند. به همین دلیل هنوز مشخص نیست چه افراد و گروه‌هایی نماینده مخالفان دولت سوریه در مذاکرات صلح خواهند بود.

 سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: «فکر نمی‌کنم هر کسی که در سوریه حضور دارد را بشود به مذاکرات دعوت كرد. کسانی بايد دعوت شوند  كه نماینده مخالفان باشند؛افرادي که در كارهاي هولناک داعش و جبهه النصره دخیل نبوده‌اند.»

از سوي ديگر جان کری، وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: «هنوز مشغول بررسي برخي مسائل ديگر هستيم.این‌که چه میزان از حمله‌هاي روسیه مخالفانی را كه با داعش می‌جنگند.هدف قرار مي‌دهد. اگر 80 درصد این حمله‌ها به جای این‌که علیه داعش باشد، بر ضد مخالفان انجام شده باشد آن وقت یک چالش وجود خواهد داشت و بايد آن را حل كنيم تا بتوانیم  با هم همکاری داشته باشیم.»

به گزارش هرالد اسكاتلند،جان كري هم  طبق اظهاراتش درباره نبود امكان دعوت از همه گروه‌ها براي حضور در مذاكرات و جداكردن مخالفان واقعي از گروه‌هاي حامي داعش با لاوروف هم‌عقيده است.

کد خبر 318703

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha