همشهری آنلاین: زمانی که زهران علوش سرکرده گروهک تروریستی موسوم به جیش الاسلام به همراه معاونین خود و شماری از سرکرده‌های گروه‌های تروریستی دیگر که برای نشستی در غوطه شرقی (در نزدیکی دمشق) گرد هم آمده بودند، توسط بمب افکن‌های ارتش سوریه هدف قرار گرفته و به هلاکت رسیدند.

 هلاکت علوش، ضربه سنگین ارتش سوریه به تروریست ها

به گزارش ایرنا، هشتم مهرماه بود که به یکباره ورق در سوریه چرخید و جنگنده - بمب افکن ای روسی و بالگردهای تهاجمی این کشور با در خواست دولت سوریه و در حمایت از مردم و دولت قانونی این کشور وارد عرصه نبرد در سوریه شدند.

تروریست های در حال جنگ در سوریه که مورد حمایت همه جانبه کشورهای آمریکا، عربستان، قطر، رژیم صهیونیستی و ترکیه بودند، در یک مقطع زمانی پیشرفت های نسبتا خوبی به دلیل کمک های کشورهای یاد شده در سوریه داشتند ولی فکر نمی کردند که این پیشرفت ها مقطعی است و خود را پیروز میدان سوریه می دانستند؛ ولی با حضور قدرتمندانه کشورهای حامی مقاومت اسلامی در سوریه ورق به نفع مردم و دولت سوریه برگشت و تروریست ها و حامیان غربی - عربی آنها رویاهای خود را برباد رفته دیدند.

در کنار حملات زمینی نیروهای سوری، حزب الله و دیگر حامیان سوریه، نیروی هوایی روسیه نیز حملات هوایی ثمر بخش زیادی از هشتم مهر ماه سال جاری به مواضع تروریست ها در سوریه داشته اند به حدی که گفته می شود که جنگنده - بمب افکن های روسی طی حدود 3 ماه گذشته بیش از 5 هزارو 300 سورتی پرواز بر مواضع تروریست ها در سوریه داشته اند که موجب هدف قرار گرفتن حدود 15 هزار مواضع تروریست ها و کشته شدن شمار زیادی از عناصر آنها شده است.

در بین حملات جنگنده - بمب افکن های ارتش سوریه، حمله دیروز (جمعه) آنها به مواضع گروهک تروریستی موسوم به جیش الاسلام و هدف قرار دادن زهران علوش سرکرده این گروهک تروریستی و شماری دیگری از سرکرده های آن از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که روند پیروزی های ارتش سوریه و کشورهای حمایت کننده آن در سه ماه اخیر روند چشمگیری به خود گرفته است.

  •  مهره تروریست سعودی ها در سوریه چگونه سوخت؟

زهران علوش تروریست وهابی کهنه کار مورد حمایت عربستان سعودی و آمریکا، روز جمعه در حالی در منطقه غوطه شرقی (در نزدیکی دمشق) هدف قرار گرفت که در نشستی با سرکرده های تحت فرمان خود و شماری از سرکرده های دیگر گروه های تروریستی شرکت کرده بود.

در این نشست سرکردگان جیش الاسلام و جنبش احرار الشام حضور داشتند که همگی آنان به دلیل شدت بمباران بمب افکن های سوری کشته شده اند.

به گزارش منابع خبری به غیر از زهران علوش٬ 13 نفر از دیگر سرکردگان جیش الاسلام و 7 فرمانده از دیگر گروه های تروریستی که در حال طراحی عملیات علیه حزب الله و ارتش سوریه بودند نیز در عملیات جنگنده - بمب افکن های ارتش سوریه به هلاکت رسیدند.

تصاویری که توسط پهبادها از محل بمباران مقر علوش و هم قطارانش گرفته شده نشان می دهد که چگونه بمب افکن های ارتش سوریه در یک زمان با سه بمب سه خانه مورد نظر که علوش و معاونینش در آن قرار داشتند را هدف قرار می دهند.

  •  زهران علوش کیست؟

زهران فرزند شیخ عبدالله علوش از مفتیان سلفی سوریه است که اکنون در عربستان سعودی زندگی می کند.

محمد زهران عبدالله علوش سال 1960 در غوطه در خانواده ای وهابی و افراطی به دنیا آمد؛ پدر عبدالله علوش یکی از مهمترین سران وهابی اخوان المسلمین در سوریه بود.

زهران دارای مدرک شریعت اسلامی از دانشکده شریعت دانشگاه دمشق است. وی پس از تکمیل تحصیلات دانشگاهی در سوریه، به عربستان سفر کرد و در آنچا زیر نظر شیوخ معروف وهابی سعودی به تحصیل پرداخت. افرادی مانند 'عبدالعزیز بن باز' (که در آن زمان مفتی عربستان بود) و 'عبدالله بن عبدالعزیز العقیل' (که رئیس هیئت دائمی شورای عالی قضایی عربستان بود) از استادان زهران در عربستان بودند.

علوش پس از آن به سوریه بازگشت و با یک شریک سعودی، شرکتی را تحت عنوان خدمات ساخت و ساز راه اندازی کرد؛ در همان زمان نیز به صورت مخفیانه فعالیت های ضدامنیتی خود را به نفع اخوان المسلمین و سازمان اطلاعات عربستان آغاز کرد.

وی پس از تأثیرگذاری بر جوانان دوما و غوطه، آنان را به سوی وهابیت کشاند تا بتواند هسته های تروریستی کوچکی را تشکیل دهد؛ به دلیل همین فعالیت ها بود که از سال 1987 تحت تعقیب سرویس های اطلاعاتی سوریه قرار گرفت.

علوش در سال 2009 به خاطر فعالیت های ضدامنیتی به زندان افتاد اما در سال 2011 (اسفند 89) و سه ماه پس از آغاز بحران سوریه با عفو عمومی به همراه هزارو 500 نفر دیگر از سلفی های سوریه از زندان آزاد شد.

زهران علوش که همواره با محافل وهابی و دستگاههای امنیتی عربستان سعودی ارتباط داشت و درهمین حال فعالیت های اقتصادی مشترکی با سعودی ها در کارنامه خود ثبت کرده بود، پس از آزادی از زندان ارتباط خود را با ریاض توسعه داد و به توصیه سعودی ها گروه تروریستی لواء الاسلام که بعدها به جیش الاسلام تغییر نام داد را با حمایت مستقیم 'بندر بن سلطان' رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان تأسیس کرد.

بندر بن سلطان که به نمایندگی از عربستان به صورت مستقیم از زهران علوش حمایت مالی و تسلیحاتی می کرد امیدوار بود که با نیروهای وهابی علوش بتواند نظام سوریه را سرنگون کند و وارد دمشق شود، اما این رؤیای او هیچگاه به واقعیت نپیوست.

گروه تروریستی جیش الاسلام که در سال های گذشته با کمک های مالی و تسلیحاتی عربستان سعودی و حمایت های آمریکا، قطر، ترکیه و رژیم صهیونیستی به محاصره شهرها و مناطق مختلف سوریه پرداخت، بارها مناطق مسکونی و تاسیسات عمومی دمشق و اطراف آن را با خمپاره و موشک مورد هدف قرارداد که در اثر آن دهها زن و کودک و افراد بی گناه سوری کشته شدند.

برخی گزارش ها حاکیست که زهران علوش از زمان آغاز حملات تروریستی به مناطق مختلف سوریه، با چندین بار سفر مخفیانه به عربستان سعودی، دهها میلیون دلار کمک نقدی سعودی ها را مستقیما از آنان دریافت و زیر نظر سرویس اطلاعاتی عربستان به فعالیت پرداخت؛ درهمین حال برخی اختلاف نظرها میان علوش و مقام های سعودی نیز در مقاطعی گزارش شده است.

در نشست گروههای تروریستی تحت حمایت عربستان سعودی که در دهه اول آذرماه امسال در ریاض برگزار شد، «ابو عدی» که یکی از سرکرده های جیش الاسلام است به نمایندگی از زهران علوش شرکت کرده بود.

اختلاف گروه تروریستی جیش الاسلام با سایر گروههای تروریستی از جمله النصره و داعش در سال های گذشته منجر به درگیری هایی میان عناصر این گروهها شده که تلفات گسترده ای از هر یک از طرفها به دنبال داشته است.

در ماههای گذشته در کنار بمباران گسترده مواضع گروههای تروریستی مانند داعش توسط هواپیماهای روسی و سوری، ارتش سوریه و متحدان آن به پیشروی ها و موفقیت های گسترده ای در بازپس گرفتن مناطق تحت اشغال داعش، النصره و جیش الاسلام دست یافته است.

طبق توافقی که میان ارتش سوریه و شماری از گروه های تروریستی در غوطه شرقی، داریا و یرموک در استان ریف دمشق شده قرار است که امروز (شنبه) گروه های تروریستی به همراه خانواده های خود و با اتوبوس مناطق اطراف دمشق را ترک و به استان الرقه در شرق سوریه بروند.

خروج تروریست ها از اطراف دمشق و رفتن آنها به شرق سوریه پیروزی دیگری برای مردم و ارتش سوریه می باشد که از اسفند ماه سال 89 درگیر جنگ با گروه های تروریستی هستند.

  • فرمانده جدید جیش‌الاسلام انتخاب شد

به گزارش  خبرگزاری فارس، پس از آنکه امروز در حملات جنگنده‌های روس به مواضع شبه نظامیان در ریف دمشق، زهران علوش سرکرده گروهک جیش الاسلام کشته شد، «بوهمام بویضانی» به عنوان جانشین سرکرده جیش‌الاسلام تعیین شد.

زهران علوش سرکرده گروه تروریستی جیش الاسلام از گروه‌های مسلح فعال در سوریه در حومه دمشق درحالی که با تعدادی از رهبران ارشد این گروهک و دیگر فرماندهان تروریست از جمله سرکردگان گروه احرار شام و گردان الرحمن در مقرشان درحال جلسه بودند، کشته شد.

مقر تروریست‌ها امروز با اصابت 8 موشک هوا به زمین منهدم شد و همه تروریست‌های حاضر در این مقر کشته شدند.

کد خبر 319405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha