همشهری آنلاین: سازمان ملل از موافقت دولت سوریه با انتقال کمک به سه شهر محاصره شده شامل مضایا، الفوعه و کفریا در نزدیکی دمشق خبر داده است.

دولت سوریه با ورود کمک های بشردوستانه به مضایا موافقت کرده است

به گزارش پرس تي وي، سازمان ملل اعلام کرده است دولت سوریه با ورود کمک‌های بشر‎دوستانه به سه شهر این کشور از جمله مضایا که از چند ماه قبل تحت محاصره قرار دارند، موافقت کرده است.

غیرنظامیان شهرک مضایا در نزدیکی مرز لبنان، با اشاره به نبود مواد غذایی کافی از چند هفته قبل، گفته‌اند مردم این منطقه از فرط گرسنگی در معرض مرگ قرار گرفته اند و کودکان از سوء تغذیه شدید رنج می برند.

سازمان ملل همچنین اعلام کرده است، بعد از کسب موافقت از دولت سوریه، برای انتقال کمکهای بشردوستانه به مضایا و دو شهر دیگر سوریه شامل الفوعه و کفریا آماده می شود اما هنوز تاریخ مشخصی برای این امدادرسانی تعیین نشده است.

این در حالی است که سازمان پزشکان بدون مرز با صدور بیانیه‌ ای، امدادرسانی محدود و یک بار دسترسی به این منطقه را ناکافی دانسته و تأکید کرده است: «این دسترسی باید ادامه یابد چرا که یک بار امدادرسانی در حال حاضر، مشکلات احتمالی در ماههای آتی را کاهش نخواهد داد.»

بنا به اعلام سازمان پزشکان بدون مرز، حدود 20 هزار ساکن این منطقه با گرسنگی مواجهند و این شهر بدون هر گونه راه ورود و یا خروج، به یک «زندان روباز» تبدیل شده است.

این سازمان در بیانیه خود افزود، گزارشهای معتبری وجود دارد مبنی بر این که مردم در شهرک مضایا از فرط گرسنگی با خطر مرگ مواجه شده‌اند و بر اساس گزارشهای دریافت شده، یک مرد 53 ساله روز سه شنبه جان باخته است.

در پی نفوذ صدها تروریست مسلح به شهرک مضایا که 40 هزار نفر جمعیت دارد، ارتش سوریه و مبارزان حزب الله از هفت ماه قبل این شهرک را محاصره کرده‌اند.

این در حالی است که شهر فوعه و کفریا در شمال غرب سوریه در محاصره ستیزه جویان مخالف دولت قرار دارد.

این سه شهر بخشی از یک توافق شش ماهه مهم است که در ماه سپتامبر به منظور پایان دادن به خصومت و درگیری برای ارسال کمکهای بشردوستانه به مردم منطقه منعقد شد.

بر اساس بیانیه دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA)، امدادرسانی به مضایا آخرین بار در ماه اکتبر صورت گرفت اما از آن پس هر گونه دسترسی به این شهرک با وجود درخواستهای متعدد، میسر نشده است.

کد خبر 320898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha