سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

در شرایطی که فصل پاییز با اقبال مردم به فراخوان حضور در کتابفروشی‌ها به فصل محبوب کتابخوانان و کتابفروشان تبدیل شده، سهم آخرین‌ماه این فصل از بازار کتاب، بیشترین چاپ و تجدید چاپ است.

کتاب

هدف از معرفي كتاب‌هاي پرفروش هم آشناتر كردن علاقه‌مندان كتاب و كتابخواني با برگزيده انبوه كتاب‌هاي موجود در بازار است. به گزارش همشهري، با توجه به آمار انتشار كتاب در آذرماه، فهرست پرفروش‌ترين كتاب‌ها و مهم‌ترين كتابفروشي‌هاي تهران در هفته گذشته عرصه رقابتي ميان انتشاراتي‌ها ايجاد شده است.

نشرهاي چشمه و ثالث ازجمله اين رقبا هستند كه بسياري از آثار آنها به چاپ‌هاي هشتم و نهم رسيده است. 2 كتاب «هنر شفاف انديشيدن» و «از روزگار رفته» بيشترين استقبال را از سوي خريداران كتاب داشتند و از روزگار رفته يك هفته پس از انتشار، به چاپ دوم رسيده و فروش خوب آن همچنان ادامه دارد.

  • تجديد چاپ‌ها

از ميان رمان‌ها و مجموعه‌داستان‌هاي ايراني، «دو دنيا» گلي ترقي از سوي نشر نيلوفر براي هشتمين‌بار، «اصفهان مويه كن» محمد بلوري روزنامه‌نگار پيشكسوت از سوي نشر آبارون، «كفش‌هاي شيطان را نپوش» احمد غلامي در نشر چشمه براي چهارمين بار و «فصل نان» علي‌اشرف درويشيان براي پنجمين‌بار و «قيدار» رضا اميرخاني در نشر افق به چاپ يازدهم رسيدند. رمان «آنها كه به خانه من آمدند» محمد شمس لنگرودي هم در كمتر از يك‌ماه چاپ دومي شد. اين آثار ازجمله كتاب‌هاي پرفروش بازار كتاب تهران در هفته آخر پاييز بودند.

  • تازه‌هاي چاپ

آثاري چون «از زيبايي‌ات غمگينم»، «تمام آنچه هرگز به تو نگفتم»، «كتاب اصفهان»، «گفت‌وگوهاي اوريانا فالاچي»، «جواهرالقرآن»، «در باب بكت»، «بلاتار پس از پايان»، «لمس بام دنيا»، «گزارش يك مرگ»، «بعد از زلزله»، «گرداب» و نمايشنامه «بيرون از مولينگار» از كتاب‌هاي تازه‌وارد به جمع پرفروش‌هاي بازار كتاب آذر به شمار مي‌آيند.

«6يادداشت براي هزاره بعدي» اثر ايتالو كالوينو در حوزه سبك‌شناسي از سوي نشر مركز، «زبان و ادبيات عامه ايران» حسن ذوالفقاري از سوي انتشارات سمت، «سيري در گلزار مثنوي» به قلم مشترك مهديه الهي قمشه‌اي و فريبا مليكان در انتشارات به‌نشر، «مولوي‌نامه» جلال‌الدين همايي در 2جلد و «دري به اتاق مناقشه» مجموعه گفت‌وگوهاي مطبوعاتي علي باباچاهي از سوي انتشارات نگاه به ويترين كتابفروشي‌ها راه يافتند.

  • كتاب‌هاي دفاع‌مقدس

در حوزه دفاع‌مقدس هم آذرماه بيشترين حجم كتاب‌هاي منتشرشده را در خود داشت و تعداد آنها به بيش از 20جلد رسيد. زندگينامه‌ها و خاطرات سرداران شهيد بيشترين سهم را در اين ميان داشت كه انتشارات حماسه ياران اين آثار را چاپ كرده است. انتشارات مبين انديشه اين هفته زندگينامه روحاني شهيد امير اهري سلماسي را با نام «امير دل‌ها» به قلم كريم واحدي به بازار فرستاد. سوره مهر در هفته سوم آذر 2چاپ پياپي از «حماسه ياسين» خاطرات سيدمحمد انجوي‌نژاد را به ثبت رساند تا اين كتاب به چاپ 35برسد. «حرمان هور» به اهتمام عليرضا كمري هم در چاپ شانزدهم روانه بازار شد.

  • پرفروش‌هاي آذرماه

در آخرين‌ماه پاييز انتشارات مولي كتاب‌هاي «جواهر القرآن» امام محمد غزالي، «دانشنامه اصطلاحات ابن عربي» تاليف سعاد حكيم و ترجمه ناصر طباطبايي و «در باب بكت» آلن بديو را جزو پرفروش‌هاي خود اعلام كرد. نشر گل‌آذين «زندگي عزيز» نوشته آليس مونرو، «آتش‌بس» ماريو بندتي و «جزيره زير دربا» نوشته آليس آلنده با ترجمه زهرا رهباني و مجموعه داستان «بيست بيست» ترجمه اسدالله امرايي را جزو پرفروش‌ها معرفي كرد.

انتشارات مهاجر هم كه در زمينه ادبيات و كتب پژوهشي فعاليت دارد، در اين‌ماه كتاب‌هاي «طنز در ادبيات ايران» نوشته مجيد شفيعي، مجموعه 4جلدي «تاريخ علم در ايران» نوشته اسفنديار معتمدي و مجموعه 18جلدي «شاهنامه كودكان» را در ميان پرفروش‌ها داشت.

کد خبر 319065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha