چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

فرهاد توحیدی : «روان‌درمانی اگزیستانسیال» نوشته یالوم مفاهیمی دشوار را با زبانی شیرین و پرکشش مطرح می‌سازد.

فرهاد توحیدی

«روان‌درماني اگزيستانسيال» نوشته دكتر اروين يالوم كتابي است در حوزه روان‌درماني و مي‌توان گفت اين اثر نوعي خودشناسي را به مخاطب عرضه مي‌كند. در فصل‌هاي مختلف اين كتاب خواننده با مفاهيمي جالب توجه در باب مرگ و آرا و عقايد روانشناسان مختلف آشنا مي‌شود. در بخش دوم كتاب، مسئله آزادي از نگاه اگزيستانسيال مورد بررسي قرار مي‌گيرد. بخش سوم روان‌درماني اگزيستانسيال به بحث تنهايي مي‌پردازد و بخش چهارم درباره معناي زندگي است.

در كل اين كتاب، اثري بسيار جذاب و خواندني است و نويسنده با مهارت توانسته مفاهيم روانشناختي را به صورت پركشش مطرح سازد. روان‌درماني اگزيستانسيال به خصوص براي كساني كه به حوزه ادبيات دراماتيك علاقه‌مند هستند يا در اين حوزه كار مي‌كنند مثل فيلمنامه‌نويسان، نمايشنامه‌نويسان و دانشجويان سينما بسيار مفيد است. اين كتاب براي علاقه‌مندان به روانشناسي هم اثر جالب‌توجهي محسوب مي‌شود.

تفاوت كتاب با آثار مشابه در اين است كه اين اثر بسيار شيرين نوشته شده است. يالوم كه در ايران چندين اثرش به فارسي ترجمه شده رمان هم مي‌نويسد و صرفا نويسنده كتاب‌هاي نظري نيست و همين تجربه و توانايي باعث شده او يك كتاب تخصصي در حوزه روان‌درماني را به شيوه‌اي بنويسد كه هر خواننده‌اي با سطح متوسط سواد و معلومات بتواند با آن ارتباط برقرار كند. حوزه روانشناسي جزو كرانه‌هاي پرطرفدار در ايران است. البته بسياري از كتاب‌هايي كه در اين زمينه منتشر مي‌شود را مي‌توان در رده كتاب‌هاي زرد قرار داد كه در نهايت بينشي را به خواننده منتقل نمي‌كنند. ويژگي بارز روان‌درماني اگزيستانسيال اين است كه در آن نويسنده، متون نظري و مفاهيمي دشوار را در قالبي خواندني مطرح كرده است.

  • فيلمنامه‌نويس و رئيس سابق هيأت مديره خانه سينما
کد خبر 319195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha