چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

طی سال‌های گذشته وزارت بازرگانی و سایر دستگاه‌های متولی تنظیم بازار با نزدیک شدن به روزهای پرمصرف سال و افزایش تقاضا برای کالاهای مختلف از طریق ذخیره سازی و عرضه مستقیم کالاها اقدام کرد‌ه‌اند.

به گزارش خبرنگار همشهری، این در حالی است که در تنظیم بازار مواد پروتئینی از سال‌های گذشته رویه دیگری حکم فرما بوده و با وجود برنامه ریزی و تعامل واحدهای صنفی و وزارت بازرگانی و تاکید این وزارتخانه به استفاده از ظرفیت‌های بدون استفاده اصناف در تنظیم بازار گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ هنوز بخش غیر دولتی نقش چندانی در تنظیم بازار این محصولات نداشته و باز هم شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان دستگاه مباشر وزارت جهاد کشاورزی کار تنظیم بازار این کالاها را برعهده گرفته است.

با وجود وعده‌های تنظیم  بازار مواد پروتئینی، نابسامانی قیمت و عرضه این محصولات همچنان ادامه دارد.

تازه‌ترین‌ گزارش بانک مرکزی از قیمت خرده فروشی برخی کالاها درشهر تهران در هفته منتهی به 26 شهریور ماه نیز حاکی از افزایش بیش از 7درصدی قیمت مرغ و افزایش نسبی قیمت گوشت قرمز و تخم مرغ بوده است.

از سوی دیگر اتحادیه‌های توزیعی محقق نشدن وعده‌های دستگاه‌های ذیربط برای تامین نیاز بازار به این فرآورده‌ها را عامل اصلی نابسامانی قیمت این محصولات و افزایش قیمت مرغ تا بیش از 2150 تومان دانسته و معتقدند مرغ ارزان قیمت 1850 تومانی اصلا در اختیار واحدهای صنفی توزیعی قرار نگرفته تا با عرضه آن از افزایش قیمت‌ها جلوگیری شود.

با این وجود مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در حالی که بیشتر گزارش‌ها از نابسامانی و افزایش قیمت مرغ حکایت دارد، با تکرار ادعاهای مسئولین دیگر از ثبات قیمت مرغ در ماه مبارک رمضان خبر داده است.

صدر‌الله دولت با بیان این مطلب به ایسنا می‌گوید: ماه رمضان امسال قیمت مرغ تغییر و افزایش نخواهد داشت و برای نخستین بار امسال در ماه مبارک رمضان قیمت مرغ ثابت می‌ماند.

کد خبر 31890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز