دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، همانند سال گذشته وزارت بازرگانی اجرای طرح ضیافت را برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها آغاز کرد.

امسال نیز همانند سال گذشته و  با وجود برگزاری نشست‌ها و توافق‌های وزارت بازرگانی با واحدهای صنفی، باز هم کار تنظیم بازار مواد پروتئینی به شرکت پشتیبانی امور دام سپرده شد.

به نظر می رسد دخالت وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار مواد پروتئینی عاملی در ناکارآمدی سیاست‌های تنظیم بازار و نوسان قیمت مرغ‌، گوشت قرمز و تخم مرغ بوده است.

این شرایط موجب شده تا با گذشت 5 روز از ماه مبارک رمضان، قیمت هر کیلو مرغ به بیش از 2150 تومان افزایش یافته و هنوز نوسان قیمت مرغ و سایر مواد پروتئینی به عنوان یکی از مشکلات دست‌اندرکاران تنظیم بازار این محصولات محسوب  شود.

این در حالی است که عباس حجازی رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران در گفت‌وگو با ایسنا، ناهماهنگی در اجرای سیاست‌های تنظیم بازار را عامل نوسان قیمت مرغ قلمداد کرده و با بیان این که مسئولین به وعده‌های خود برای تحویل مرغ ارزان به اتحادیه عمل نکرده و این امر افزایش قمیت‌ها را به دنبال داشته است، می‌گوید: قرار بر این بود با تحویل گوشت مرغ به قیمت هر کیلو 1710 تا 1725 تومان، مرغ در سطح شهر تهران با قیمت 1850 تومان عرضه شود، اما این وعده تاکنون  توسط شرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه مرغداران محقق نشده است.

کد خبر 31732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز