خیال‌های شاعرانه بی‌مرز و محدوده‌اند. شاعر که باشی، بی‌‌بلیت و پاسپورت می‌توانی تا دورترین دورها بروی و بی‌زحمتِ خرید و هزینه، برای همه یک عالم سوغات بیاوری. سوغاتی‌هایی که تمام نمی‌شوند و همیشه دل‌چسب و خاطره‌انگیزند.

دوچرخه شماره ۸۱۴

دوچرخه شماره ۸۱۴

سوغات این سفرها شعراست. شعرهایی که کلمه به کلمه‌اش از دالان‌های تودرتوی اندیشه و ذوق شاعر عبور کرده‌اند و مسیرخواب و خیال او را بارها و بارها پیموده‌اند:

زندگی قطارِکوچکی‌ است

من سوارِ واگنِ چهارشنبه‌ام

پشتِ پنجره هوا چه رنگی است؟

پرده را کنار می‌زنم

شب گذشته است

واگن چهارشنبه خالی است

چند قطعه شعر توی یک کتاب...

یک مداد توی دست...

پنجره که می‌رسد به آسمان و ابرها...

وقتِ رفتن است

می‌روم به پنج‌شنبه با اجازه‌ی خدا

دیدید که خیال شاعر چه رها و سبک و پرنده‌وار به هرجا که دوست داشته باشد سفر می‌کند؟ «قطار چهارشنبه» اسم مجموعه شعر «منیره هاشمی» است. برای سوار‌شدن به این قطار رؤیایی و همراهی با این شاعر می‌توانید این کتاب را بخرید و از این لحظه‌های شاعرانه لذت ببرید.

قطار چهارشنبه را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (88964115) به تازگی با قیمت 2300 تومان منتشر كرده است. اگر هم دوست داشتید می‌توانید حس و حال و دریافت‌های خود را درباره‌ي شعرهای این کتاب بنویسید و براي دوچرخه بفرستید.

 

دوچرخه شماره ۸۱۴

 

  • نوجوان‌ها هم پير مي‌شوند

نوجوان كه باشي از ميان‌سالي و پيري خبر نداري. شايد هم دوست نداشته باشي به آن زمان‌ها فكر كني. اما كتابي هست كه تو را به آن زمان مي‌برد و به فكر وا مي‌دارد. كتابي به نام «آدم وقتي كه پير شد» نوشته‌ي «دكتر زئوس».

كتابي كه تصويرگري‌هايش بيش‌تر از متن طنزآميزش توجه خواننده را به خود جلب مي‌كند. هرچند دكتر زئوس اين كتاب را براي بزرگ‌سالان نوشته، مطمئناً بچه‌ها هم از خواندن آن لذت خواهند برد؛ همان‌طور كه بزرگ‌ترها هميشه از خواندن داستان‌هاي بچه‌ها لذت مي‌برند.

نويسنده در اين كتاب فضاي يك مركز درماني را به تصوير مي‌كشد كه دكترها و متخصص‌ها به‌خاطر پول، انواع و اقسام آزمايش‌ها و معاينه‌ها را بر روي مردي سالخورده انجام مي‌دهند و يك عالم‌ قرص و دارو برايش تجويز مي‌كنند.

اين كتاب را «رضي هيرمندي» ترجمه كرده و انتشارات گام (88494091) آن را با قيمت 6500 تومان به چاپ رسانده است.

 

دوچرخه شماره ۸۱۴

 

  • همه‌ي فصل‌ها شبيه هم نيستند

تابستان براي همه، فصل خاطره‌سازي است. در اين فصل زندگي شكل تازه‌اي پيدا مي‌كند و عادت‌هاي هميشگي جايشان را به رفتارهاي تازه مي‌دهند. تابستان هيچ شباهتي به فصل‌هاي ديگر ندارد. در كتاب «سكه‌اي از آسمان» براي پني، دختر 11‌ ساله‌ي داستان، تابستان پر از چيزهاي غافلگير كننده است.

او در رؤياي تابستاني سرشار از بستني خامه‌اي گردويي، شنا و بيس‌بال به سر مي‌برد، اما اوضاع به اين سادگي پيش نمي‌رود و معادله‌هايش به هم مي‌ريزد.

نويسنده‌ي اين كتاب «جنيفر ال‌هالم» است كه تا به حال 35 كتاب نوشته است. رمان‌هاي اين نويسنده‌ي آمريكايي تا كنون سه‌بار موفق به دريافت ديپلم افتخار جايزه‌ي نيوبري شده است. همين كتاب هم در سال 2007 اين افتخار را از آن خود كرد.

«شهلا انتظاريان» زحمت ترجمه‌ي اين كتاب را كشيده تا بتواند آن را با زباني ساده و روان روايت كند. نشر افق (66413367) اين كتاب را به قيمت 12‌هزار تومان راهي كتاب‌فروشي‌ها كرده
 است.

کد خبر 318890

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha