کیمیا کلانتری، آپاراتچی نوجوان ۱۵ساله از رشت، به فیلم «خط ویژه» ساخته‌ی «مصطفی کیایی» پرداخته که مدتی است وارد شبکه‌ی نمایش خانگی شده است.

دوچرخه شماره ۸۱۳

دوچرخه شماره ۸۱۳

او در بخشي از يادداشتش می‌گوید:

«خط‌ويژه، درباره‌ي زندگي پنج جوان است که به‌صورت غیر‌قانونی، مبلغ بسیار زیادی پول به‌دست می‌آورند.

تنها تماشاي چند دقیقه‌ي ابتدايي فیلم خط‌ويژه و يا شنیدن تیتراژ ابتدایی آن که سینا حجازی آن را ساخته، شما را مطمئن می‌کند که در انتخاب اين فيلم، اشتباه نکرده‌اید.

خط‌ویژه، فیلمی است که در عین شوخ‌طبعی، واقعیت‌هایی را بیان می‌کند که جامعه نیاز به دانستن آن دارد.»

 

دوچرخه شماره ۸۱۳

گوشه‌اي از زندگي شهيد چمران

آريا تولايي، آپاراتچی نوجوان 17ساله از رشت، فيلم «چ» ساخته‌ي «ابراهيم حاتمي‌كيا» را از بين فيلم‌هاي منتشرشده در شبكه‌ي نمايش خانگي پيشنهاد مي‌كند. آريا در بخشي از يادداشت بسيار طولاني‌اش نوشته:

«همیشه وقتی صحبت از فیلم‌های دفاع مقدس می‌شود، سنگر و خاکریز و لباس‌های خاکی به‌یادمان می‌آید. اما فیلم «چ» از این نظر، فیلمی کاملاً متفاوت است و  فضای جدیدی را به‌نمایش در می‌آورد.

اين فيلم واقعه‌ای تاریخی را به تصویر می‌کشد که کم‌تر درباره‌ي آن صحبت شده است. به نظرم این نگاه جدید، مخاطب را جذب و تماشاي اين فيلم را هیجان انگیزتر می‌کند.

با اين‌که «چ» فيلمي نسبتاً طولانی است، اما داستان فيلم، ساده و روان پیش می‌رود و ریتم متعادلی دارد.

جلوه‌های ویژه‌ي فيلم، طبیعی هستند و صحنه‌هایی که در برخي از فیلم‌ها، مصنوعی از آب درمی‌آیند، در این فیلم به‌خوبی نمایش داده می‌شود که البته تأثیرگذار و ناراحت‌کننده‌اند.

اما درباره‌ي بازی‌های بازیگران بايد بگويم فریبرز عرب‌نیا در نقش شهيد چمران، بيش از حد، خون‌سرد است. به همين دليل فكر مي‌كنم شخصیت اصغر (بابک حمیدیان)، به‌خاطر شور بیش‌تری که دارد، پررنگ‌تر شده و مخاطب با اين شخصيت ارتباط بیش‌تری برقرار می‌کند.

من فکر می‌کنم ابراهیم حاتمی‌کیا، به این دلیل اسم این فیلم را «چ» گذاشته که ماجرای آزادسازی شهر پاوه، فقط گوشه‌ای از رشادت‌های شهید چمران بوده است.»

 

دوچرخه شماره ۸۱۳

يك طنز دلپذير

غزل محمدي، آپاراتچی نوجوان 17ساله از تهران، درباره‌ی فيلم «طبقه‌ي حساس» ساخته‌ي «كمال تبريزي» كه در شبكه‌ي نمايش خانگي توزيع شده مي‌نويسد:

«به نظر من طبقه‌ي حساس، يك كمدي بسيار قوي و جالب است. گاهي پيش مي‌آيد كه در فيلم‌هاي كمدي، ديالوگ‌ها خيلي لوس و بي‌مزه باشند و بازيگران با بازي‌شان تلاش مي‌كنند كه به‌زور مخاطب را بخندانند. اما «طبقه‌ي حساس» اين‌گونه نيست و با كوچك‌ترين حركت‌ها و حرف‌هاي بازيگران، مخاطب به خنده مي‌افتد.

ديالوگ‌ها بسيار به‌جا و تأثيرگذارند و بازي بازيگران هم بسيار جالب و طبيعي است؛ به‌خصوص رضا عطاران كه به خوبي نقشش را ايفا مي‌كند.

گريم بازيگرها هم بسيار عالي است؛ به‌عنوان مثال، چهره‌ي رضا عطاران كه مردي متعصب و سنتي است، خيلي خوب با شخصيتش تطابق دارد.

به نظر من طنز «طبقه‌ي حساس» بسيار دلپذير است و شما مي‌توانيد از تماشاي آن لذت ببريد.»

کد خبر 318093

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha