سایت معتبر ایندی‌وایر فیلم سینمایی «درباره الی» اصغر فرهادی را یکی از ۱۳ فیلم مستقل و خارجی سال ۲۰۱۵ لقب داد که به شکلی بی‌رحمانه مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند.

فیلم

به گزارش همشهري، گزارش ايندي‌واير با جمله عجيب «شما احتمالا اين فيلم‌ها را امسال نديده‌ايد و ما آن را يك جنايت مي‌دانيم» آغاز شده و در بخش مربوط به «درباره الي» چنين آمده است: بهترين فيلم‌هاي معمايي به‌خاطر توان كشف جنايت يا چرخش‌هاي داستاني مورد توجه قرار نمي‌گيرند، بلكه هيجان اصلي درون شخصيت‌ها نهفته و از ناخودآگاه ذات انسان برمي‌خيزد.

گرچه «درباره الي» درباره ناپديد شدن يك فرد است اما موضوع اصلي پرسش‌هايي كه نياز به پاسخ دارند. گروه بازيگران توانمند با بازي‌هاي خيره‌كننده داستان گم شدن الي را روايت مي‌كنند و بخشي از فرهنگ ايران را به تصوير مي‌كشند.

در اين فهرست علاوه بر درام تحسين‌شده فيلمساز ايراني برنده اسكار، فيلم‌هايي چون «نمك زمين» به كارگرداني ويم وندرس سينماگر مشهور آلماني، «پنج ستاره» ساخته كيت ميلر، «قصه‌هاي وحشيانه» ساخته ديمين سيفرون محصول آرژانتين و اسپانيا، «پسر» به كارگرداني كريگ مك‌نيل از آمريكا، كمدي ترسناك «آنچه در سايه‌ها انجام مي‌دهيم» به كارگرداني جمين كلمنت و تايكا واي‌تيتي از نيوزيلند و درام فرانسوي «تنفس» به كارگرداني ملاني لوران هم به چشم مي‌خورد.

کد خبر 319442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha