ترجمه‌ی عباس تربن: اگر همیشه در تلاش و تقلا هستی که کسی باشی که الآن نیستی، از یک چیز مطمئن باش: هیچ‌وقت در زندگی‌ات خوشحال نخواهی بود! چرا؟ چون همیشه داری خودت را با دیگران مقایسه می‌کنی و می‌خواهی جایی باشی که الآن نیستی!

دوچرخه شماره ۸۱۲

این‌جور زندگی‌کردن فقط از تو انرژی می‌گیرد و حس‌ها و فکرهای منفی تولید می‌کند. یادت باشد که ما فقط ظاهر شیک و خوشحال دیگران را از بیرون می‌بینیم و از آن‌چه در خانه، زندگی خصوصی یا درون دلشان می‌گذرد، بی‌خبریم.

چه‌بسا زندگی آن‌ها غمگین‌تر یا سخت‌تر از ما باشند! مقایسه‌کردن خود با دیگران به‌طور ناخوداگاه موجب می‌شود به آن‌ها تصویر قدرتمند یا زیبایی ببخشی و از ارزش خودت کم کنی.

  • او که تو را می‌شناسد

این‌که هر لحظه بخواهی رضایت دیگران را جلب کنی و کاری کنی که همه دوست و قبولت داشته باشند، کاملاً بی‌فایده است. تنها نتیجه‌ای که این‌کار دارد، آسیب‌زدن به شخصیت و اعتماد به‌نفس خودت است!

اما آیا معنی‌اش این است که اصلاً به نظر هیچ‌کس اهمیت ندهی؟ معلوم است که نه! همه‌ی ما نیاز به اصلاح و بهترشدن داریم و این شیوه‌ی زندگی فقط می‌تواند منجر به طردشدن و گوشه‌گیری شود. پس بهترین راه چیست؟

این است که ببینی نظر چه‌کسی برایت باارزش‌تر است و کیست که واقعاً تو را می‌شناسد و با نقشه‌ای که برای زندگی‌ات ریخته‌ای، موافق و همراه است. سعی کن به نظرها، نگاه‌ها و نقدهای او فکر کنی و به آن‌ها بیش‌تر اهمیت بدهی.

  • او که تو را می‌شناسد

بعضی‌ها تو را دوست خواهند داشت و بعضی‌ها نه؛ این وضعیت همیشه برقرار است. چه حق با تو باشد و پا در راه درست گذاشته باشی، چه نه، اگر مدام به این چیزها فکر کنی خودبودن، کاری غیرممکن مي‌شود.

به‌نظر آن‌ها من بامزه‌‌ام؟ نکند فکر کنند من خنگم؟ یعنی به‌نظرشان من چاقم؟ سعی کن این نگرانی‌ها را کنار بگذاری و به‌جای این فکرها، خودت را پیدا کن و خودت باش. هیچ اشکالی ندارد اگر این «خود»، کامل یا سراپا زیبا نباشد؛

همه‌ی ما نقص‌هایی داریم که سعی می‌کنیم در گذر زمان آن‌ها را برطرف کنیم و بهتر و زیباتر شویم.

  • خودِ متفاوتت باش

کار بعضی از آدم‌ها در زندگی، تقلید کردن و کپی‌برداری از زندگی دیگران است؛ از رفتار و نوع حرف‌زدن گرفته تا لباس پوشیدن یا حتی شکل خندیدن! چرا؟ شاید برای این‌که راحت‌تر است یا شاید چون فکر می‌کنند این‌طوری از نگاه دیگران جذاب‌تر به‌نظر می‌رسند.

مستقل‌بودن و ساختن یک راه شخصی در زندگی، سخت است، اما یادت باشد که همین خودبودن، موجب متفاوت‌بودن می‌شود. وقتی با بقيه متفاوتی، زیبا به‌نظر می‌رسی و دیگران تو را دوست خواهند داشت.

کد خبر 316358

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha