مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس اداره ایدز وزارت بهداشت گفت : تعداد زنان مبتلا به ایدز در دو سال اخیر در کشور افزایش یافته است.

abbas sedaghat

 به گزارش همشهري آنلاين عباس صداقت افزود: هر کشوری که تعداد زنان مبتلا به ایدز در آن بیشتر باشد، در معرض خطر بیشتری است زیرا نسل‌های آینده نیر می‌توانند مبتلا شوند. از این رو اطلاع رسانی علمی و همگانی به دور از هر برخورد احساسی برای مردم، ضروری است.

او گفت: میزان ابتلا به اچ آی وی در سال‌های اخیر درکشور،افزایش یافته وازسوی دیگر، سن ابتلا هم کاهش یافته است و این مسئله سبب می شود که کشور درمعرض خطر بیشتری باشد .

به گفته رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، افزایش آگاهی عمومی و دسترسی به مراکز مشاوره، باعث می‌شود تا کسانی که سابقه رفتارهای پرخطر دارند، برای مشاوره و در صورت لزوم انجام آزمایش تشخیصی به مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مراجعه کنند. در این مراکز خدمات آموزش، مشاوره و آزمایش محرمانه و رایگان ،به منظور تشخیص اچ ، آی وی و خدمات کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد از قبیل توزیع سرنگ، سوزن ارائه می‌شود.

صداقت ،کلید درمان اچ آی وی را پیشگیری عنوان کرد و افزود: با وجود آن که در حال حاضر درمان قطعی که ویروس را از بین ببرد ، وجود ندارد اما درمان‌های موجود می‌توانند بیماری را تحت کنترل درآورده و باعث بهتر شدن کیفیت زندگی افراد مبتلا و افزایش طول عمرآن‌ها شود.

او توصیه کرد : افرادی که سابقه رفتارهای پرخطر دارند با آزمایش اچ،آی وی، از وضعیت ابتلای خود به این بیماری مطلع شوند تا بتوانند از خدمات درمانی و مراقبتی مناسب در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری بهره‌مند شوند.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، در عین حال، از پیوستن ایران به برنامه بین‌المللی حذف همه‌گیری ایدز، تا سال 2030 خبر داد

کد خبر 315930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha