دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

آیدا ابوترابی: دلایل زیادی باعث می‌شود که یک شهر، درشمار شهرهای سبز دنیا قرار بگیرد.

دوچرخه شماره ۸۰۹

حفظ آثار طبیعی، توسعه‌ی خطوط وسایل نقلیه‌ی عمومی، فرهنگ‌سازی رعایت اصول زیست‌محیطی، استفاده از انرژی‌های پاک، استفاده از فناوری‌های روز برای بازیافت و... باعث شده شهرهای زیر در رده‌ی شهرهای سبز دنیا به‌شمار آيند.

دوچرخه شماره ۸۰۹

بریستول، سبزترین شهر انگليس است؛ به این دلیل که توانسته استاندارد بالای توسعه‌ی پایدار را به‌دست آورد. گروه‌های محیط‌زیستی در این شهر خیلی فعالند و خیلی وقت‌ها،الهام‌بخش کمپین‌ها و برنامه‌های بین‌المللی می‌شوند.

دوچرخه شماره ۸۰۹

وقتی صحبت از شهرهای سبز می‌شود، حتماً شهر «اُسلُو» در نروژ، یکی از آن‌ها خواهد بود. در اسلو از سال‌ها پیش  مسايل  زیست‌محیطی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم و دولت بوده است. استفاده از فناوری‌های روز دنیا برای کمک به محیط‌زیست دراین شهر جایگاه خاصی دارد؛ مثل ساخت اتوبوس‌های سبز که سوختشان از بازیافت موادغذایی به دست می‌آید.

دوچرخه شماره ۸۰۹

گفته می‌شود«ونکوور»،سبزترین شهر کاناداست. این شهر به استفاده از نوآوری‌های سبز در بازیافت، تولید زباله‌ي کم‌تر و استفاده از انرژی‌های پاک شهرت دارد. هم‌چنین پارک‌های این شهر هم شهرت جهانی دارند.

دوچرخه شماره ۸۰۹

در مركز کشور ایسلند به نام «ریکیاویک» انرژی لازم برای برق شهری از سوخت‌های پاک به دست می‌آید. یکی از این روش‌ها استفاده از حرارت لایه‌های زیرین زمین است. سیاست‌های دوستدار با محیط‌زیست در ریکیاویک باعث‌شده نام اين شهر در میان سبزترین و پاک‌ترین شهرهای دنیا ثبت شود.

دوچرخه شماره ۸۰۹

«پورتلند» از شهرهای سبز آمریکاست. در این شهر استفاده از کیسه‌های پلاستیکی ممنوع است. اين شهریکی از بلندترین مسیرهای دوچرخه‌سواری شهری را دارد و بازیافت و استفاده از مواد محلی، برای مردم این شهر خیلی مهم است.

دوچرخه شماره ۸۰۹

«کپنهاگ» در کشور دانمارک به داشتن طبیعتی زیبا و منظره‌های دیدنی معروف است. از طرف دیگر استانداردهاي زیست‌محیطی در این شهر بسیار بالاست و برای همین به‌عنوان یکی از شهرهای سبز اروپا شهرت دارد.

دوچرخه شماره ۸۰۹

«فرایبورگ» در آلمان به داشتن حمل‌و نقل عمومی مجهز و پیشرفته‌ معروف است. هم‌چنین خانه‌ها و ساختمان‌های سبز که با صفحات خورشیدی، انرژی لازم را تأمین می‌کنند، از ویژگی‌های مهم این شهر سبز به شمار می‌روند.

کد خبر 314049

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha