اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آرا مجوز صرف مبلغ ۵۰میلیارد ریال برای مراسم اربعین را صادر کردند.

moharram

شوراي شهر تهران طي مصوبه‌اي به شهرداري اجازه داد براي تأمين نيازهاي زائران امام حسين(ع) در ايام اربعين و ارائه خدمات مطلوب و ايجاد پايگاه‌هاي مورد نياز، تا سقف 50ميليارد ريال از محل اعتبار دراختيارش استفاده كند. براساس اين مصوبه هرگونه هزينه‌كرد توسط شهرداري‌هاي مناطق تخلف است و بايد تصميمات از طريق ستاد انجام شود.

همچنين با رأي اعضا، محسن پيرهادي و رحمت‌الله حافظي به‌عنوان ناظران شورا بر حسن اجراي اين مصوبه انتخاب شدند. در جريان بررسي اين طرح اعضا تأكيد كردند كه شهرداري گزارش عملكرد سال گذشته در اين خصوص را ارائه كند تا امكان تصميم‌گيري بهتري ميسر شود. به‌گفته عليرضا دبير، رئيس كميسيون برنامه و بودجه با توجه به اقدامات ارزشمند شهرداري در مراسم اربعين سال گذشته و انتظارات زائران در سال‌جاري، اين طرح آماده ارائه شد.

ناصر اماني معاون برنامه‌ريزي، توسعه شهري و امور شوراهاي شهرداري نيز در جلسه ديروز شوراي شهر تهران با بيان اين موضوع كه جدول هزينه‌كرد 5 ميليارد تومان سال قبل ارائه شده گفت:‌ «شهرداري تهران محور خدمات‌رساني دراين مراسم است و ديگران به ما كمك مي‌كنند. به‌عنوان مثال سال گذشته در مرز مهران 70هزار ويزيت درماني توسط شهرداري انجام شد.»

شنبه گذشته نيز مجتبي عبداللهي، معاون خدمات شهري شهرداري از آمادگي براي برگزاري مراسم اربعين خبر داد. به‌گفته وي شهرداري‌هاي مناطق 4، ‌5و 6در مرزهاي چزابه، مهران و شلمچه خدمات مي‌دهند و با توجه به توليد روزانه 100هزار تن زباله در كربلا، چندين دستگاه پرس زباله و مخازن پسماند به عراق ارسال مي‌شود. همچنين 200سرويس بهداشتي سيار در نجف و كربلا قرار داده مي‌شود و قرار است در قالب 150چادر حدود 30هزار نفر اسكان داده شوند.

  • شورا به‌دنبال اصلاح امور است

در آغاز جلسه دويست و هفتم شورا كه به‌صورت غيرعلني و به رياست مرتضي طلايي برگزار شد، وي با اشاره به حواشي پيش آمده درخصوص موضوع حسابرسي گفت: «انگشت اتهام به سمت يكديگر گرفتن نه در‌شأن شورا و نه به صلاح شوراست، ما به‌دنبال اين هستيم كه امور اصلاح شود و از بيت‌المال و حق مردم دفاع كنيم.»

وي كشور را داراي شرايط حساسي خوانده و با تأكيد بر اينكه بايد تلاش كنيم آسيبي به نظام وارد نشود، اظهار كرد: «طبيعتا اين گزارش‌ها به مراجع قضايي و نظارتي ارسال مي‌شود. ما از دوره سوم به‌دنبال شيوه‌هاي مختلفي بوديم كه برخي موارد را اصلاح كنيم كه البته با شدت و ضعف همراه بوده. اين فضا، فضاي خوبي نيست كه انگشت اتهام به سمت همه بگيريم و مصاحبه كنيم كه البته اين اقدامات با آبروي افراد بازي كردن است.»

نايب‌رئيس شورا با بيان اينكه اگر خلافي صورت گرفته بايد با متخلف برخورد شود اظهار كرد: «بالطبع همه اعضاي شورا در دفاع از حقوق مردم و بيت‌المال قسم خورده‌اند و همه ما مسئوليت داريم و اگر كسي به اطلاعاتي دسترسي دارد بايد با تعامل بتوانيم به راهبردي دست پيدا كنيم كه به نفع شهر، شهرداري و شهروندان باشد.»

جدول

کد خبر 313923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha