مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

اگرچه برگزاری مراسم اربعین حسینی امسال برعهده وزارت کشور گذاشته شده، اما شهرداری تهران به همراه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با این وزارتخانه در قالب کمیته‌های مختلف همکاری خواهند داشت و به ۲۰ میلیون زائر در مراسم اربعین خدمات‌رسانی خواهند کرد.

moharram

شهرداري تهران علاوه بر نصب سرويس‌هاي بهداشتي پرتابل در مرزهاي عراق، از طريق شركت شهر سالم در عراق به ارائه خدمات بهداشتي خواهد پرداخت. همچنين قرار است شهرداري منطقه4 در مرز چزابه، شهرداري منطقه5 در مرز مهران و شهرداري منطقه6 در مرزهاي شلمچه و خرمشهر به زائران خدمات‌دهي كنند. به گفته مجتبي عبداللهي، معاون خدمات شهري شهرداري تهران، به همين منظور تفاهمنامه‌اي توسط خدمات شهري با استاندار كربلا به امضا رسانده تا ساماندهي كمربند سبز كربلا و نجف و مديريت زباله‌ها انجام پذيرد.

عبداللهي درتوضيح ويژگي اين كمربند سبز گفت: اين كمربند سبز به طول 27كيلومتر و عرض هزارمتر طراحي شده و زيباسازي آن نيز در حال انجام است. همچنين با درنظر گرفتن اينكه روزانه 100هزار تن زباله در شهر كربلا توليد مي‌شود، به همين منظور امسال چندين دستگاه سمي تريلر، دستگاه پرس زباله و همچنين مخازن پسماند به عراق ارسال مي‌شود.

با درنظر گرفتن اينكه 70درصد زائران از طريق مرز مهران به عراق مي‌روند، 84سرويس پرتابل در مرز مهران نوسازي شده‌اند. ساخت سرويس پرتابل بهداشتي در كربلا و نجف نيز در دستور كار شهرداري تهران قرار گرفته است. به گفته عبداللهي 100سرويس توسط منطقه5 و 100سرويس پرتابل بهداشتي توسط معاونت خدمات شهري به شهرهاي نجف و كربلا ارسال مي‌شود. وي از تشكيل 3موكب بزرگ با محوريت خدمات‌دهي به زائران در شهر كربلا خبر داد. وي گفت: قرار است در قالب 150چادر 200نفره به 30هزار نفر اسكان داده شود.

کد خبر 313793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha