همشهری آنلاین: آیت‌الله صافی گلپایگانی، مرجع تقلید، متخلق بودن‌ به اخلاق حسینی را از ویژگی‌های مهم خادمان اربعین دانست و گفت: همه کسانی که در این برنامه عظیم توفیق خدمتگزاری دارند باید ارتباط خود با اهل بیت مخصوصاً حضرت سیدالشهداء (ع) را بیشتر کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، آيت‌الله لطف‌الله صافي گلپايگاني در ديدار مسئولان موكب حضرت معصومه (س)، با تقدير از همه كساني كه در برنامه بزرگ اربعين حسيني خدمت مي‌كنند، گفت: برنامه اربعين و عزاداري براي سيد و سالار شهيدان حضرت ابي‌عبدالله الحسين(ع)، برنامه‌اي است كه ما از توصيف و تعريف آن قاصريم؛ هر چه علما كتاب و مقاله بنويسند و دانشمندان و سخنرانان بگويند و سخنراني كنند، باز هم در برابر عظمت اين برنامه‌ها، قلم‌ها و زبان‌ها الكن است.

وي در ادامه با اشاره به عظمت روزافزون برنامه‌هاي عزاداري حضرت امام حسين (ع)، افزود: الحمدلله روز به روز بر عظمت اين برنامه‌ها افزوده مي‌شود و هر جا كه دشمنان اراده معارضه با اين برنامه‌ها را داشته باشند، منكوب مي‌شوند. شما مي‌بينيد كه برنامه پارسال از قبل با عظمت‌تر و ان‌شاء الله برنامه امسال از سال گذشته عظيم‌تر خواهد بود؛ اينها سري دارد كه ما نمي‌توانيم آن را درك كنيم.

آيت‌الله صافي گلپايگاني در بخش ديگري از توصيه‌هاي خود به خادمان برنامه‌ اربعين حسيني، اظهار داشت: بدانيد وارد شدن به اين راه، كمال سعادت براي انسان بوده و كوچك‌ترين قدم در اين راه، بسيار بزرگ است؛ اين حركت، حركتي الهي است كه در معرض ديد همه جهان است، كساني كه توفيق بزرگ خدمت به اين برنامه را پيدا كرده‌اند، بايد قدر خود را بدانند و به خود ببالند و سعي كنند به احسن وجه در خدمت اين حركت بزرگ الهي باشند.

وي متخلق بودن‌ به اخلاق حسيني را از ويژگي‌هاي مهم خادمان اربعين دانست و ادامه داد: همه كساني كه در اين برنامه عظيم توفيق خدمتگزاري دارند بايد ارتباط خود با اهل بيت مخصوصاً حضرت سيدالشهداء (ع) را بيشتر كنند و معرفت بيشتري نسبت به آن بزرگواران پيدا كنند و سعي كنند متخلق به اخلاق آن حضرت باشند كه هر چه اين جهت بيشتر باشد، اجر و قُرب بيشتري خواهند برد و كارشان تأثير بيشتري خواهد گذاشت.

اين مرجع تقليد، با مسألت توفيق بيشتر جهت برگزاري باشكوه‌تر اين برنامه عظيم ابراز داشت: به هر حال، اين مسأله هر چه بيشتر تعظيم و تكريم شود، اسباب رضايت خاطر امام زمان (عج) بيشتر فراهم مي‌شود؛ «يا ليتني كنت معكم» اي كاش من هم مي‌توانستم همراه شما خدمت كنم و خاك پاي زوار و خادمان حسيني عليه‌السلام باشم، البته همين كه شما را دوست مي‌دارم واقعاً اسباب سعادت حقير است. ان‌شاء الله روز به روز خداوند بر توفيقات شما بيفزايد.

کد خبر 314204

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha