همشهری آنلاین: آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع تقلید در پیامی به زائران اربعین حسینی، از آنها خواست از شتاب، زیارت طولانی، آلوده کردن محیط زیست و انجام اقدامات خرافی بپرهیزند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی

به گزارش ایکنا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در پیامی به مناسبت اربعین حسینی توصیه‌هایی در هفت بند به زائران و خادمان سید الشهداء (ع) ارائه کرده است که بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«اربعین حسینى رستاخیز عظیمى است که در دنیا شبیه و مانند ندارد، بیست میلیون نفر یا کمى کمتر یا بیشتر براى بزرگداشت شهیدانى که چهارده قرن پیش براى مبارزه با ظلم و ستم و حفظ عزت و شرف برخاسته‌اند پیاده از راه‌هاى دور و نزدیک به سوى مرقد آنها حرکت مى‌کنند، حتى افراد ناتوان و معلول نیز با آنها همراهى دارند و این بزرگ‌ترین نمایش فداکارى و قدرت در راه عزت و آزادگى و شرف است. ما به همه آنها دعا مى‌کنیم که سالم بروند و سالم برگردند و زیارتشان مقبول درگاه خدا شود و دعا‌هایشان وسیله نجات مسلمین از چنگال ظالمان گردد.

در اینجا لازم مى‌دانم چند نکته را به همه زوار عزیز و گروه‌هایى که به آنها خدمت مى‌کنند یادآور شوم:

اوّل: همگى سعى کنند نیت‌هایشان کاملا خالص باشد و به همین دلیل از هرگونه تبلیغات شخصى و جناحى بپرهیزند که بسیار با اهداف مقدس شهدا ناسازگار است.

دوم: همگى به یکدیگر مخصوصآ به کسانى که به هر دلیل در راه مى‌مانند کمک کنند و مشکلات آنها را حل کنند.

عجله و شتاب نکنید تا موجب به هم ریختن صفوف و حوادث دردناکى مانند فاجعه منا شود

سوم: از هر گونه عجله و شتاب که ممکن است خطاى ناکرده موجب به هم ریختن صفوف و حوادث دردناکى مانند فاجعه منا شود بپرهیزند و خونسردى و آرامش خود را در هر حال حفظ کنند.

چهارم: از زیارت طولانى پرهیز کنند و به زیارت مختصر قناعت نمایند و محل را براى دیگران خالى بگذارند و به دستور «زر فانصرف» عمل کنند.

پنجم: گردانندگان مواکب به مسائل فرهنگى توجه فراوان داشته باشند و از این رستاخیز عظیم براى آن استفاده کنند، نماز‌ها را اوّل وقت بخوانند، خواهران حجاب را کاملا رعایت کنند و از خرافاتى که موجب وهن این مراسم باشکوه مى‌شود، خوددارى نمایند.

ششم: قوانین و مقررات را که مایه نظم جمعیت مى‌شود کاملا رعایت کنند و از آلوده ساختن محیط زیست جداً بپرهیزند.

هفتم: براى حل مشکلات جهان اسلام و فتنه‌هاى دشمنان و نجات مظلومان از چنگ ظالمان و وحدت مسلمین دنیا و برآمدن حاجات از صمیم دل دعا کنند.

در پایان معروض مى‌دارد که اربعین گوهر گرانب‌ها و گنجینه بسیار پرارزشى است که سبب عظمت اسلام و مکتب اهل بیت (علیهم‌السلام) است، باید هر چه بهتر از آن بهره‌بردارى نمود.

خداوند همه را حفظ کند و موفق دارد».

کد خبر 314340

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha