یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

صلاح فحص: فلسطین در خاورمیانه همیشه یک مسئله مهم بوده است اما سال ها از اشغال سرزمین های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی می گذرد و عملا طی این سال ها از سوی کشورهای جهان در مقابل این اشغالگری کار خاصی انجام نشده است.

صلاح فحص

متأسفانه كشورهاي عربي و اسلامي نسبت به اين مسئله بي‌توجهي دارند، قضيه فلسطين را فراموش كرده‌اند و برايشان مسائل ديگر مهم‌تر شده است. بچه‌هاي فلسطيني و ملت فلسطين از صهيونيست‌ها ستم زيادي ديده‌اند اما اين بي‌توجهي كه از سوي برادرها و خواه رهايشان در كشورهاي عربي و اسلامي ديده مي شود ستمي ديگري درباره آنهاست. در ميان اين بي توجهي، ملت فلسطين چاره اي جز مقاومت به هر شكل، از سنگ گرفته تا چاقو در مقابل رژيم صهيونيستي ندارد. اين انتفاضه در هر كجايي كه باشد تأثير بسياري بر اشغالگران دارد.

در مدت اين انتفاضه جديد كه به انتفاضه چاقو مشهور شده، مقام‌هاي رژيم صهيونيستي گيج شده‌اند و نمي‌دانند چه كاري انجام دهند. تنها راهي كه مي‌تواند فلسطين آزاد شود راه مقاومت است. امام موسي صدر گفته است كه قدس آزاد نمي‌شود مگر به‌دست انسانهاي آزاد و مذهبي. امام خميني(ره) هم فرموده‌اند كه اسرائيل يك غده سرطاني است. اگر وضعيت به همين روال پيش برود با اين بي‌توجهي كم كم در ميان كشورهاي جهان كل قضيه فلسطين فراموش مي‌شود. اين وضعيتي كه در خاورميانه به‌وجود آمده بيشتر از همه به نفع رژيم صهيونيستي است. خود آنها دست در فتنه و توطئه در سوريه، عراق، ليبي و يمن دارند.

اسرائيلي‌ها مي‌خواهند بدون هيچ مشكلي يك كشور يهودي در سرزمين متعلق به فلسطيني‌ها داشته باشند. رژيم صهيونيستي اگر بتواند با توطئه كل منطقه را به صورت فرقه‌اي تقسيم كند و هر فرقه‌اي براي خودش منطقه‌اي در اختيار بگيرد آن وقت اسرائيلي‌ها م‌يتوانند ادعا كنند كه هر مذهبي براي خودش در منطقه كشوري دارد چرا ما نبايد چنين وضعيتي داشته باشيم. به همين خاطر اسرائيل سعي خودش را مي‌كند كه منطقه را به صورت مذهبي تقسيم كند. اسرائيل مي‌خواهد يك كشور يهودي در منطقه برپا كرده و همه غيريهودي‌ها را از اراضي اشغالي بيرون كند. اين ايده سال‌ها پيش مطرح شد اما هيچ كس در جهان آن را قبول نكرد لذا نقشه اسرائيل اين است كه با اختلاف‌اندازي در كشورهاي منطقه، آنها را تبديل به دولت‌هاي كوچكي براساس مذاهب و اقوام كند و در نهايت بتواند بگويد همه اقوام و مذاهب در منطقه صاحب كشور خاص خود شده‌اند لذا تشكيل يك كشور يهودي خالص هم حق اسرائيلي‌هاست.

اين مسئله همچنين باعث شده تا كشورهاي عربي مسئله فلسطين را فراموش كنند و مثلا به دشمني با ايران بپردازند. يعني كاري كرده‌اند كه كشورهاي اسلامي در ميان خودشان اختلاف داشته باشند به جاي اينكه اسرائيل دشمن شان به حساب آيد.

كشورهاي عربي در حال خرج كردن مبالغ هنگفت در سوريه و يمن هستند تا آنها را خراب كنند. بخش كمي از اين كمك‌ها اگر به فلسطين مي‌شد فلسطيني‌ها مي‌توانستند آزاد شوند و كشور خودشان را داشته باشند. كشورهاي عربي كه ادعا مي‌كنند كه ما حامي فلسطين و اسلام هستيم به درد و ستمي كه به ملت فلسطين مي‌شود بي‌توجه شده‌اند.

امكاناتي كه در اختيار گروه‌هاي مقاومت است نسبت به اسرائيل بسيار ناچيز به حساب مي‌آيد. با وجود اين هم گروه‌هاي مقاومت در حال زدن ضربه خود به اسرائيل هستند اما امكاناتشان با رژيم صهيونيستي قابل قياس نيست. اعتقاد دارم اگر كمك‌هاي كشورهاي عربي و اسلامي بود فلسطين تاكنون آزاد شده بود.

صهيونيست‌ها مي‌خواهند يك ملت را از شهرهاي خودشان اخراج كنند. وظيفه انساني هر كسي است كه از كشور و زمين خود دفاع كنند. فلسطيني‌ها اگر مقاومت خود را به هر شكلي ادامه دهند به هدف نهايي خود خواهند رسيد.

اسرائيلي‌ها ارتش خود را ارتش شكست ناپذير مي‌خواندند اما ما در لبنان تجربه مقابله با آنها را داشتيم و همه ديدند كه در 33 روز آنچنان ضربه خوردند كه شكست را پذيرفتند و مقاومت لبنان پيروز شد. فلسطيني‌ها مقاومت را با شير مادر به نوزادان خود ياد مي‌دهند و بچه‌هاي فلسطيني فرامي‌گيرند كه اسرائيل دشمن است. اين ذهنيت بايد در همه كشورهاي عربي و اسلامي باشد كه‌ اسرائيل در منطقه يك غده سرطاني است. اين غده سرطاني نه فقط براي ملت فلسطين بلكه براي همه منطقه است كه مي‌خواهد همه‌ چيز را خراب كند و منتشر شود. تنها راه براي حفظ فلسطين و پيروزي آنها ياد دادن مقاومت و دشمني با اسرائيل از شيرخوارگي تا 100 سالگي است.

در اين ميان تا زماني كه كشور فلسطين وجود نداشته باشد به هيچ عنوان نمي‌شود درباره صلح و مسائلي از اين دست حرف زد. تنها راه براي آزادي فلسطين، مقاومت است و بدون مقاومت نمي‌توان با رژيم صهيونيستي كنار آمد. صهيونيست‌ها قابل كنار آمدن نيستند و رژيم صهيونيستي با مقاومت به هر شكل نبايد هيچ وقت احساس آرامش كند. يكي از مهم‌ترين مسائل براي مقاومت هم وحدت ملي فلسطيني‌هاست. اگر وحدت ملي فلسطيني‌ها وجود نداشته باشد مقاومت رو به نابودي مي‌رود. با وحدت ملي فلسطيني‌ها مقاومت براي هميشه زنده مي‌ماند. هرچقدر از فلسطيني‌ها شهيد شوند و هر چقدر خانه‌هاي فلسطيني‌ها را خراب كنند با وحدت ملي جريان مقاومت فلسطين زنده مي‌ماند و مي‌تواند پيروز شود. اگر وحدت ملي فلسطين محقق شود شكست اسرائيل حتمي خواهد بود. به همين خاطر بايد فلسطيني‌ها ازجمله در كرانه باختري به فرموده رهبرمعظم انقلاب مسلح شوند اما بايد راه و روش آن را پيدا كرد. اسرائيل هدفش اخراج كل فلسطيني‌ها از سرزمين‌شان است. برخي كشورها نمي‌دانند كه هدف اصلي اسرائيل چيست كه خودش يك مشكل است اما مشكل بزرگ‌تر زماني است كه كشورهايي اين هدف را بدانند و دست به هيچ كاري نزنند. ملتي كه ظلم و ستم ديده به آساني آن را فراموش نخواهد كرد. قضيه فلسطين مسئله اسلامي نيست، مسئله عربي نيست، يك قضيه جهاني و انساني است. مبارزه فلسطيني‌ها ممكن است فراز و فرودهايي داشته باشد اما روند مقاومت آنها استمرار دارد چون تنها راه براي آزادي فلسطين، مقاومت است. تا زماني كه مقاومت وجود دارد چه با سنگ و چه با چاقو ملت فلسطين زنده خواهد بود و با مقاومت خود آينده را رقم خواهد زد.

کد خبر 313860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha