همشهری آنلاین: در حمله بامداد روز دوشنبه نظامیان ارتش صهیونیستی به اردوگاه قلندیه در شمال قدس اشغالی سه فلسطینی شهید و بیش از ۲۰ نفر دیگر مجروح شدند.

سه شهید و ۲۰ مجروح در حمله صهیونیست‌ها به اردوگاه قلندیه فلسطین

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه الجزیره به نقل از منابع قدس اشغالی، در اثر این حمله نظامیان رژیم اشغالگر قدس به قلندیه دو فلسطینی به نام‌های احمد ابو العیش (28 ساله) و لیث اسعد مناصره (21ساله) به شهادت رسیده بودند و سخنگوی ارتش صهیونیستی لحظاتی قبل از شهادت سومین فلسطینی در این اردوگاه خبر داد.

نظامیان صهیونیستی یکی از مجروح شدگان در حادثه حمله به اردوگاه قلندیه را از داخل آمبولانسی که سعی در انتقال وی به بیمارستان را داشت، بازداشت کردند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای ارتش صهیونیستی به اردوگاه قلندیه حمله و منزل اسیر محمد ابو شاهین متهم به قتل یک شهرک‌نشین در غرب رام الله در تاریخ ژوئن را محاصره و سپس منزلش را منفجر کردند.

در پی آن درگیری‌هایی با فلسطینی‌ها رخ داد که منجر به شهادت دو فلسطین و زخمی شدن بیش از 20 فلسطینی به ضرب گلوله‌های نظامیان صهیونیستی شد و سربازان ارتش صهیونیستی پس از ارتکاب این جنایت از اردوگاه قلندیه عقب نشینی کردند.

همچنین شبکه اسکای نیوز اعلام کرد که در حمله روز یکشنبه نیروهای صهیونیستی یک جوان و یک کودک فلسطینی به شدت زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار اسکای نیوز عربی، ارتش رژیم صهیونیستی به سمت یک جوان فلسطینی در ایست بازرسی حزما در شرق قدس تیراندازی کرد که به شدت زخمی شد.

از سوی دیگر، یک کودک دو ساله فلسطینی نیز از سوی خودروی نظامی صهیونیست‌ها زیر گرفته شد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: عادل شاهین کودک دو ساله فلسطینی در منطقه بیرنبالا از ناحیه سر به شدت زخمی و به بیمارستانی در رام الله منتقل شده است.

در این راستا در درگیری‌های شدید جوانان فلسطینی با نظامیان رژیم صهیونیستی در مرز نوار غزه به ویژه در نزدیکی محله مرزی شجاعیه شماری از فلسطینیان بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند. در درگیری‌های کرانه باختری از جمله شهرهای الخلیل و قلقیلیه هم تا این لحظه یک فلسطینی در رام الله شهید و بیش از 22 فلسطینی از جمله یک خبرنگار زخمی شده‌اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز یکشنبه بیش از 30 فلسطینی را نیز بازداشت کردند.

بدین گونه شمار شهدای انتفاضه تا این لحظه به 92 نفر رسیده و شمار فلسطینیانی که به ضرب گلوله زخمی شده و یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شده‌اند، از مرز 9000 نفر گذشته است.

کد خبر 314028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha