همشهری آنلاین: آغاز رقابت قرآنی دانشجویان سراسر کشور، طبع و انتشار مصحف «بریل»، اعلام جزئیات اعزام مبلغ به عتبات عالیات در اربعین و ... از اهم اخبار دینی و قرآنی ۲۴ ساعت گذشته است.

  • طبع و انتشار مصحف «بریل»

شبستان: مصحف «بریل» جهت استفاده روشندلان بر اساس شیوه‌ نگارش و علامت‌گذاری مرکز طبع و نشر جمهوری اسلامی ایران منتشر شد. این نوع مصحف برای اولین بار است که در کشور انتشار یافته است.

چاپ و صحافی این مصحف توسط بنیاد فرهنگی قرآنی روشندلان اصفهان صورت گرفته است. رسم‌الخط این مصحف نیز طبق استانداردهای بین‌المللی قرار دارد، بنابراین می‌تواند مورد استفاده تمامی نابینایان آشنا به خط بریل در سراسر دنیا قرار گیرد. این مصحف در قطع رحلی و در تیراژ 10 هزار دوره منتشر شده است كه هر دوره شامل 10 جلد و هر جلد شامل 3 جزء است.

  • آغاز رقابت قرآنی دانشجویان سراسر کشور در قم

شبستان: سی‌امین دوره رقابت قرآنی دانشجویان سراسر کشور از چهارشنبه ۲۰ آبان ماه با شركت 450 نفر از دانشجویان برتر سراسر کشور در مدرسه امام موسی کاظم (ع) قم آغاز شد.

در بخش برادران، شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان، حفظ کل، حفظ 20 جز، حفظ 10 جز و حفظ 5 جز قرآن کریم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در بخش خواهران نیز شرکت‌کنندگان در بخش‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و همچنین حفظ کامل و جزءهای قرآن کریم با یکدیگر رقابت می‌کنند.

  • جزئيات اعزام مبلغ به عتبات عالیات در اربعین

رسا: حجت‌الاسلام علی احدی، رییس مؤسسه مصباح‌الهدی با اشاره به لزوم حضور روحایت معمم در پیاده‌روی اربعین، گفت: مؤسسه مصباح‌الهدی از طلاب مبلغ برای تبلیغ در ایام اربعین در عتبات عالیات نام‌نویسی می‌کند. 200 طلبه تا کنون نام‌نویسی کرده‌اند و آنها را به شهرهای مختلف عراق اعزام خواهیم کرد و به هر مبلغ با توجه به تواناییش فعالیتی خاص را خواهیم داد. طلابی که مایل به همکاری هستند می‌توانند از طریق تماس با شماره 09300630596 نام نویسی کنند.

وی حضور در مسجد کوفه و مسجد سهله را از عرصه‌های خاص تبلیغی دانست و خاطرنشان کرد: موکب‌هایی را هم در بین راه خواهیم داشت و در طول مسیر پیاده‌روی هم به تبلیغ خواهیم پرداخت زیرا کاروان‌هایی هستند که فاقد روحانی‌اند و می‌شود در طول مسیر آنها را همراهی کرد.

  • رادیو اربعین از شنبه روی آنتن می‌رود

ایرنا: نسرین آبروانی، معاون صدای سازمان صدا و سیما از راه‌اندازی رادیو اربعین از روز شنبه 23 آبان ماه خبر داد و تاسیس آن را گامی برای انعکاس هر چه بهتر راهپیمایی عظیم اربعین برشمرد و گفت: پخش این رادیو 24 ساعته است و از 23 آبان تا 13 آذر ماه روی موج اف ام ردیف 95 و نیم مگاهرتز در تهران و استان‌های مرزی کشور و همچنین بر روی DVBT برای مخاطبان کل کشور و بر روی اپلیکیشن تلفن همراه برای مخاطبان در اقصی نقاط دنیا پخش خواهد شد.

  • آرميتا؛ فرزند شهيد رضائي‌نژاد حافظ شد

ايكنا: شهره پیرانی، همسر شهید داريوش رضایی‌نژاد درباره آخرين وضعيت پيشرفت فرزند شهيد رضائي‌نژاد گفت: آرمیتا علاقه بسیاری به قرآن دارد و هم‌ اکنون جزء 30 را حفظ کرده است و امیدوارم بتوانند حافظ کل قرآن شود.

  • استعفاي روزنامه‌نگار هتاك در دانمارك

ايكنا: «فلمینگ رُز» مسئول صفحات فرهنگی روزنامه «یولاندز پوستن» دانمارک و مسئول انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر (ص) در این روزنامه استعفا داد. انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) در این روزنامه دانمارکی منجر به بروز تنش‌ها و اعتراضات فراوانی در جهان اسلام شد.

«فلمینگ رُز» 57 ساله درصدد است تا به عنوان نویسنده و مفسر سیاسی ادامه فعالیت داشته باشد. «رُز» در سال 2005، هنگامی که 12 کاریکاتور هجو و طنزآمیز از پیامبر اسلام (ص) در این نشریه منتشر شد، سردبیر فرهنگی روزنامه «یولاندز پستن» بود.

  • تظاهرات اعضای یک دانشگاه در آمریکا علیه اسلام‌‎ستیزی

رسا: در پی یافتن نامه‌ای تهدیدآمیز در یکی از دانشگاه‎های ویرجینیا که در آن مسلمانان تهدید به قتل شده بودند، اعضای این دانشگاه اعم از اساتید و دانشجویان علیه اسلام‌ستیزی تظاهرات کرده و همبستگی خود را با مسلمانان اعلام و ضمن حمايت از تفاوت‌های نژادی موجود در جامعه، نژادپرستی و اسلام‌ستیزی را محکوم کردند.

کد خبر 313542

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha