همشهری آنلاین: ممنوعیت تدریس اسلام در مدراس کاتولیک انگلیس، برپایی نمایشگاه هنرهای قرآنی ایران در آلماتی، پیش‌بینی شرکت ۵ میلیون ایرانی در راهپیمایی اربعین و ... اهم اخبار دینی و قرآنی ۲۴ ساعت گذشته است.

  • ممنوعیت تدریس اسلام در مدراس کاتولیک انگلیس

ابنا: کلیسای کاتولیک روم در بخشنامه‌ای تدریس دروس اسلامی مدراس کاتولیک انگلیس را ممنوع اعلام كرد و در مقابل دستور داد که دروس یهودیت جایگزین آن شود. کلیسای کاتولیک روم در اقدامی دستور داد که در کنار مسیحیت، دروس یهودیت نیز در دبیرستان‌های منتسب به این کلیسا، تدریس شود و از تعلیم دروس اسلامی یا سایر ادیان جلوگیری شود.

اين تصميم در حاليست كه بسیاری از ۲۱۵۰ مدرسه ابتدایی و دبیرستان کلیسای کاتولیک، شمار قابل توجهی از دانش‌آموزان مسلمان را در خود جای داده‌اند. ۹۰ درصد دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی «رزاری» در بیرمنگام مسلمان هستند.

  • برپايي نمایشگاه هنرهای قرآنی ایران در آلماتی

تسنيم: نمایشگاه هنرهای اسلامی و قرآنی ايران با شرکت هیئتی 5 نفره از هنرمندان ایرانی در رشته‌های خوشنویسی نستعلیق، خوشنویس ثلث، معرق، نگارگری و معماری داخلی و سفالگری در دانشگاه هنر آلماتی كشور قزاقستان معروف به ژورگینف برگزار شد. جمعی از شخصیت‌های علمی و دانشگاهی، اساتید و دانشجویان دانشگاه هنر آلماتی از نمایشگاه هنرهای اسلامی و قرآنی ایران بازديد كردند.

  • پيش‌بيني شركت 5 ميليون ايراني در راهپيمايي اربعين

تسنيم: حسين نجات، مسئول قرارگاه فرهنگی اربعین، در همایش ویژه خادمین و فعالان فرهنگی حماسه اربعین حسینی كه در سالن همایش سازمان حج و زیارت برگزار شد، با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 2.5 میلیون ایراني در راهپیمایی اربعین حسيني شرکت داشتند، گفت: برآورد می‌شود که امسال حدود 5 میلیون نفر از مردم کشورمان در این راهپیمایی باشکوه شرکت کنند.

  • اهداي قرآن بازمانده از جنگ جهانی اول به مسلمانان انگليس

ايكنا: یک نسخه قدیمی قرآن بازمانده از جنگ جهانی اول به مسلمانان شهر «نورویچ» در انگلستان اهدا شد. این نسخه قدیمی قرآن که در جنگ جهانی اول در خطر نابودی قرار داشت، توسط سربازی بریتانیایی از پاکستان به شهر «نورفوک» انگلیس برده شد. به تازگی دختر این فرد بریتانیانی این نسخه قدیمی قرآن کریم را به گروهی مسلمان اهدا کرد.

«مسعود قادر» از اعضای انجمن مسلمانان شهرهای «نورویچ» و «نورفوک» در این باره می‌گوید: بسیار جالب است که فردی غیرمسلمان از این نسخه قدیمی قرآن به مدت 100 سال محافظت کرده است. این می‌تواند برای ما درسی باشد تا به همدیگر و به تفاوت‌های مذهبی در میان‌مان احترام بگذاریم و بالاتر از آن به انسانیت پایبند باشیم چراکه همه ما انسان هستیم.

  • بازنشر «عطش و آتش»

ايرنا: آلبوم «عطش و آتش» دربردارندهٔ قطعهٔ «جاده و اسب مهیا است، بیا تا برویم...» (خونخواهی آب) است، با صدای صادق آهنگران بازنشر و روانهٔ بازار موسیقی شد. این آلبوم عاشورایی از تولیدات مرکز موسیقی حوزهٔ هنری است که به تازگی بازنشر شده و در فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و هنری کشور توزیع شده است. چاپ نخست این آلبوم 11 سال پیش وارد بازار شده بود.

آلبوم موسیقی عطش و آتش به آهنگسازی سید محمد میرزمانی و با صدای صادق آهنگران، دارای 6 قطعه است. آهنگ‌های این آلبوم موسیقایی با شعرهایی از ابوالقاسم حسینجانی، قیصر امین‌پور، حسنعلی بای، محمدعلی ریاضی یزدی، داوری شیرازی و سیف فرغانی تولید شده است.

کد خبر 313375

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha