همشهری آنلاین: جزئیات طرح زیارت نیابتی اربعین، چاپ نخستین قرآن بریل در عراق، اعلام برگزاری بیست‌و‌سومین مسابقات بین‌المللی قرآن مصر در شرم‌الشیخ، اعلام عناوین روزهای هفته وقف و ... از اهم اخبار دینی و قرآنی ۲۴ ساعت گذشته است.

  • اجراي طرح زیارت نیابتی اربعین

رسا: محمدرضا محمدی، رییس ستاد زیارت اربعین حسيني جامعه الزهرا (س) از برگزاری طرح «زیارت نیابتی برای جامانده‌ها از سفر معنوی و پیاده‌روی کربلا» خبر داد و گفت: ستاد زيارت اربعین جامعه الزهرا (س)، از افراد و جاماندگان این سفر معنوی، جهت زیارت نیابتی، ثبت‌نام می‌کند. علاقمندان می‌توانند با ثبت‌نام در این طرح، به خدام و نمایندگان خود در جامعه الزهرا (س) نیابت دهند تا از جانب خود یا بستگانشان زیارت کرده و دو رکعت نماز زیارت بجای آورند.

  • چاپ نخستین قرآن بریل در عراق

ايكنا: وزارت کار و امور اجتماعی عراق، برای نخستین ‌بار نسخه‌هایی از قرآن به خط «بریل» را در 5 جلد چاپ و در اختیار روشندلان عراقی قرار داد. قرآن بریل با همکاری اداره اوقاف شیعیان و مرکز ملی علوم قرآن بغداد که مسئولیت ویراستاری آن را بر عهده داشته، چاپ شده است.

  • بیست‌و‌سومین مسابقات بین‌المللی قرآن مصر در شرم‌الشیخ

ايكنا: وزارت اوقاف مصر، بیست‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور را با هدف ترویج گردشگری دینی، در شرم‌الشیخ برگزار می‌کند. این مسابقات در چهار رشته‌‌ شامل حفظ کامل قرآن کریم همراه با تسلط به احکام تلاوت و مباحثی در علوم قرآنی ویژه عرب‌زبان‌ها و غیر عرب‌زبان‌ها، حفظ 15 جزء نخست قرآن همراه با تسلط به احکام تلاوت ویژه غیرعرب‌زبان‌ها، حفظ کامل قرآن ویژه نوجوانان و حفظ سه جزء قرآن ویژه افراد معلول و کم‌توان و دارای نیازهای خاص برگزار مي‌شود.

  • امضای تفاهم‌نامه آستان مقدس حسینی و دانشگاه پزشکی تهران

رسا: مرکز پژوهش‌های کربلا وابسته به آستان مقدس حسینی در راستای اعزام دانشجویان عراقی به ایران و تشکیل کارگروه علمی مشترک با دانشگاه علوم پزشکی تهران توافقنامه امضا کردند.

  • عناوين روزهاي هفته وقف

مهر: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه عناوین روز شمار هفته وقف (۱۸ تا ۲۴ آذر ماه) را به اين شرح اعلام كرد:

روز

تاريخ

عنوان

چهارشنبه

18 آذر 94

وقف، همدلی و همزبانی

پنج‌شنبه

19 آذر 94

وقف، قرآن، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار (ع)

جمعه

20 آذر 94

وقف، نهاد ممتاز دینی، اجرای امینانه نیات واقفین

شنبه

21 آذر 94

وقف، تجلی مودت اهل بیت (ع) با تکریم امامزادگان

یکشنبه

22 آذر 94

وقف، علم و فناوری و نقش حوزه و دانشگاه

دوشنبه

23 آذر 94

وقف، بانوان و مشارکت‌های مردمی

سه شنبه

24 آذر 94

وقف، بهره‌وری موقوفات و اقتصاد مقاومتی

کد خبر 315013

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha