همشهری آنلاین: اعلام روز اربعین حسینی از سوی دفتر آیت‌الله سیستانی، آغاز پیاده‎روی شیعیان عراق به سوی کربلا و اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره یارانه نشریات دینی و ... از اهم اخبار کوتاه دینی در ۲۴ ساعت گذشته است.

  • تفاوت روز اربعین حسینی در ايران و عراق

رسا: دفتر آیت‌الله سیستانی 12 آذر را روز اربعین حسینی اعلام کرد. دفتر آیت‌الله سیستانی در نجف اشرف اعلام کرد: «جمعه مصادف 30 محرم‌الحرام است و شنبه اولین روز از ماه صفر به شمار می‌آید». بنابراین روز اربعین حسینی در عراق، پنجشنبه 12 آذر یعنی یک روز پس از اربعین در ایران خواهد بود.

  • پیاده‎روی شیعیان عراق به سوی کربلا آغاز شد

ايكنا: مراسم پیاده‎روی اربعین حسینی در عراق امروز از منطقه رأس‌البیشه در استان بصره آغاز شد. حجت‌الاسلام سید‌عزالدین حکیم، نماینده حضرت آیت‌الله سید محمد سعید حکیم، از مراجع تقلید نجف اشرف در این همایش گفت: این حرکت عظیم سنبل افتخار و نمایش عزت است. مردم عراق از منطقه راس البیشه در بصره، دورترین نقطه نسبت به شهر مقدس کربلا حرکت خود را آغاز می‌کنند تا نشان دهند که بُعد مسافت نمی‌تواند مانع شرکت آنان در این همایش حماسی شود.

  • جنتی: نشریات دینی از یارانه بیشتری برخوردار هستند

رسا: دكتر علي جنتي، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نشریاتی که در حوزه دین، ‌دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کنند، یا در مناطق دورافتاده منتشر می‌شوند، یارانه بیشتری می‌گیرند. هم اکنون بودجه برخی از مطبوعات که به دولت یا برخی از نهادها، وابسته هستند و پشتوانه مالی دارند، قطع شده و بخش خصوص اختصاص یافته است اما اولویت‌هایی هم از نظر محتوا مد نظر قرار دارد.

  • تاسيس شعب دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در ساير كشورها

شبستان: حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بيان اينكه این دانشگاه تنها دانشگاه تخصصی کشور در موضوع قرآن است، گفت: از چندین کشور درخواست تاسیس شعبه دانشکده قرآنی داریم که در حال بررسی این درخواست‌ها هستیم.

کد خبر 313629

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha