همشهری آنلاین: تدوین مجلد ۱۵ دایرةالمعارف قرآن، دیدار هیئتی از مسلمانان آمریکا با آیت‌الله اراکی، بیان مشکلات فعالان قرآنی از زبان مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و ... از اهم اخبار حوزه‌های دینی و قرآنی است.

  • تدوين مجلد ۱۵ دایرةالمعارف قرآن

ايكنا: حجت‌الاسلام علی خراسانی مدیر گروه دایرةالمعارف قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: جلد پانزدهم دایرةالمعارف قرآن كريم در دست تصویب مقالات بوده و به زودی برای ویرایش ارائه می‌شود.

وی با اشاره به روند ترجمه دایرةالمعارف قرآن به زبان‌های دیگر اظهار کرد: ترجمه دایرةالمعارف قرآن به زبان عربی آغاز شده و تا کنون دو جلد از آن ترجمه شده است.

  • دیدار هیئتی از مسلمانان آمریکا با آیت‌الله اراکی

ايكنا: هیئتی از مسلمانان آمریکا به سرپرستي «محمد اکبر»، نماینده «لوئیز فراخان» رهبر حزب امت اسلام آمریکا با آیت‌الله اراکی، دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار کردند. دبیرکل مجمع جهانی تقریب در ادامه این دیدار از لوئیز فراخان دعوت کرد تا در کنفرانس وحدت سال جاری حضور یابد.

  • پابرجا بودن مشکل بیمه فعالان مردمی در حوزه قرآن

رسا: حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اعلام اينكه 6 هزار موسسه قرانی ثبت شده در کشور وجود دارد، گفت: متاسفانه یکی از اصلی‌ترین مشکلات فعالان قرآنی این است که این عزیزان بیمه نمی‎‌‌شوند، واقعیت امر این است که فعالان مردمی در حوزه‌های قرآنی به‌واقع درحال انجام کار جهادی هستند.

وي افزود: یکی دیگر از مشکلات بر سر راه موسسات قرآنی فضای فیزیکی موسسات است که اغلب با مسایلی همچون موعد اجاره و تغییر کاربری مواجه هستند، ضمن این‌که به جرأت می‌توان گفت ما همچنان در مرحله تسهیل کارهای موسسات قرآنی مانده‌ایم چه برسد به حمایت از این ارگان‌های مردم نهاد.

  • تمبر یادبود جانباختگان قرآنی فاجعه منا رونمایی شد

مهر: تمبر یادبود جانباختگان قرآنی فاجعه منا با حضور حجت ‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم «سوگواره اشک روان بر قرآن کاروان» در اهواز رونمایی شد. تمبر «مهاجران الی الله» مزین به عکس و نام جانباختگان کاروان قرآنی منا، حسن دانش، محسن حاجی حسنی کارگر، فؤاد مشعلی، محمدسعید سعیدی زاده و امین باوی است.

کد خبر 312720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha