پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: علیرضا افتخاری خواننده ضمن ابراز گلایه از بازار کساد موسیقی گفت متاسفانه امروزه شرایط به گونه‌ای شده که هرکسی مشغول رسیدگی به کارهای شخصی خود است و کاری به کار دیگران ندارد.

 و کاری به کار دیگران ندارد و فکر می‌کند اگر بخواهد به کارهای دیگران رسیدگی کند از کار خود وا می‌ماند.

خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی از کم کاری تعدادی از ناشران و آهنگسازان پیشکسوت در عرصه تهیه و تولید آلبوم سخن گفت و این موضوع را باعث کم‌رونق شدن موسیقی ایرانی دانست.

علیرضا افتخاری درباره تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود گفت: شرایط بازار تولید و نشر آثار موسیقایی به شکلی است که دیگر کمتر امیدی به بهبود آن وجود دارد بنابراین بنده هم مانند بسیاری از هم‌نسلانم که شرایط را نابسامان می بینند انگیزه ای برای تولید اثر ندارم. کما اینکه تعدادی از ناشران هم رفته رفته در فکر عوض کردن شغل خود هستند زیرا بسیاری از آنها به این نتیجه رسیده اند که در چنین شرایطی کار به جایی نخواهند برد. به طور حتم وقتی ناشران اینچنین بی انگیزه باشند پس برای من هنرمند نیز مشکلاتی به وجود می آید که اولین شکل آن بی انگیزگی برای تولید اثر است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر این خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی در پاسخ به اینکه چرا به جای تولید آلبوم به فکر آموزش هنرمندان جوان در عرصه آواز نبوده است؟ توضیح داد: به طور حتم انگیزه های زیادی برای آموزش آموخته هایی که از موسیقی داشتم به نسل جوان دارم اما وقتی دورنمای موسیقی ایرانی را می بینیم که اینچنین مورد بی مهری قرار گرفته ام واقعا از آینده نا امید می شوم و به خودم می گویم به فرض اینکه بتوانم تعدادی از هنرمندان مستعد و خلاق نسل جوان را در حوزه آواز راهنمایی کنم اما این موضوع چه نتیجه ای می تواند داشته باشد؟ آیا این جوانان می توانند در یک مسیر هموار به بازار تولید و نشر آثار خود قدم بگذارند.

خواننده آثار ماندگاری چون «نیلوفرانه» بیان کرد: وقتی میدانی برای تولید و نشر آثار موسیقایی نیست ما باید چه کسی را تشویق کنیم که بخواهد وارد کار حرفه ای موسیقی شود؟ مگر ما که تا این حد پر کار بودیم و آثاری را خلق کردیم که بسیاری از آنها مورد قبول مردم قرار گرفت چه نتیجه ای داشت که بخواهم به جوانان عزیز این سرزمین انگیزه دهم تا وارد جریان اصلی فعالیت های موسیقایی کشورمان شوند. بنده شخصا آماده کار کردن هستم اما وقتی می بینم عزیزان ناشر، آهنگساز، نوازنده و بسیاری از بزرگانی که هم نسل من هستند شرایط مشابهی دارند دیگر حرفی برای گفتن ندارم.

افتخاری در پایان تصریح کرد: در گذشته های نه چندان دور ناشران زیادی بودند که به موسیقی ایرانی و هنرمندان فعال این حوزه اهمیت زیادی می دادند اما طی این سال ها دچار شرایطی شدیم که این ناشران عطای کار در موسیقی را به لقایش بخشیده و وارد کارهایی شدند که اصلا ربطی به موسیقی ندارد.«پادشاه فصل ها» به آهنگسازی حسین پرنیا تازه ترین اثر علیرضا افتخاری بود که چندی پیش توسط موسسه ایران گام روانه بازار موسیقی شد. وی با همین آلبوم تعدادی کنسرت را در مرکز همایش های برج میلاد برگزار کرد.

کد خبر 313429

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha