همشهری‌آنلاین: «عاشق می‌شویم» دومین همکاری پیمان سلطانی و سالار عقیلی پس از تصنیف جاودانه ملی- میهنی «ایران جوان- وطنم» تا ۱۵ اسفند و با رونمایی در آمفی‌تاتر باران روانه بازار موسیقی می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین «عاشق می‌شویم» مجموعه‌ای عاشقانه است متشکل از 11 قطعه، که از این میان 4 قطعه، تصنیف‌های این آلبوم را شکی می‌دهند. «عاشق»، «معشوق»، «آتش دل» و «عاشق مشو» نام این تصنیف‌هاست که اشعار آنها به ترتیب از غلامرضا سلیمانی، ضیاالدین ناظم‌پور، پژمان بختیاری و رضا ثابتی است و سالار عقیلی آنها را خوانده است

دو تصنیف اول را  پیمان سلطانی نواسازی و آهنگسازی کرده است و در ساخت دو تصنیف «آتش دل» و «عاشق مشو» از دو ملودی قدیمی استفاده شده است و بر روی آنها آهنگسازی و تنظیم مجدد صورت گرفته است. ملودی اولیه «آتش دل» متعلق به مرتضی نی‌داوود است و محمود ذوالفنون هم صاحب ملودی دوم «عاشق مشو» است.

دو تصنیف اول که از ساخته‌های سلطانی‌ست در بیات اصفهان ساخته شده و «آتش دل» و «عاشق مشو» هم به ترتیب در «شور» و دشتی» ساخته شده‌اند.
بقیه قطعات این آلبوم علاوه بر یک ساز و آواز با شعری از حافظ، اجرای واریاسیون‌های سازی متعددی بر اساس تصنیف عاشق و تصنیف معشوق است که توسط تار، عود، کمانچه و قیچک نواخته شده‌اند.

ساعد مشکی گرافیست شناخته شده، طراحی جلد این آلبوم را به عهده داشته است.

 مراسم رونمایی از این آلبوم چهاردهم اسفند روز جمعه در آمفی تئاتر موسسه بهاران مدرسه تخصصی ادبیات واقع در تهران آدرس یک: میدان فاطمی، خیابان جویبار، کوچه نوربخش، پلاک 21 ساعت 17

آدرس دو: خیابان ولی عصر، بالاتر از زرتشت، کوچه نوربخش، پلاک 21 ساعت 17 تلفن 88944906-88892228 برگزار می‌شود.
آلبوم عاشق می‌شویم  از سوی موسسه جامه‌دران و با حمایت معنوی کمیته ملی ایکوم ایران منتشر شده است.

ورود برای عموم آزاد است.

کد خبر 326636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha