همشهری آنلاین: نشست وین ۲ درباره سوریه با حضور وزرای خارجه ایران، آمریکا، روسیه، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر و عربستان در هتل امپریال شهر وین آغاز شد.

نشست وین

فارس نوشت: نشست وین 2 درباره سوریه دقایقی قبل با حضور وزرای خارجه ایران، آمریکا، فرانسه، روسیه، مصر، اردن، عربستان انگلستان، قطر، ترکیه، امارات متحده عربی، آلمان، عراق، عمان، لبنان، چین‌، نماینده اتحادیه اروپا و نماینده سازمان ملل در امور سوریه در هتل امپریال شهر وین دقایقی پیش آغاز شد.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان دیروز بعداز ظهر به منظور شرکت در این نشست وارد شهر وین شد.

وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود در جمع خبرنگاران در خصوص این نشست با حضور ایران گفت: کسانی که در تلاش‌ها برای حل بحران سوریه شرکت داشتند به این نتیجه رسیدند که بدون حضور ایران راه حل معقول و منطقی برای سوریه وجود ندارد.

وی عنوان کرد:‌ ما همواره تاکید کرده‌ایم که راه حل سوریه باید بر طبق اصولی باشد که مورد پذیرش همه است.

ظریف در خصوص اینکه با چه شرایطی در این نشست شرکت کرده‌اید، تصریح کرد:‌ ایران یک دولت و کشور ثبات‌بخش به منطقه بوده و نمی‌شود برای حضور ایران شرطی را قائل شد و در این نشست هیچ گاه شرطی برای حضور ایران مطرح نشده و اگر بود ما نمی‌پذیرفتیم.

آمریکا، مصر، فرانسه، اردن، روسیه، عربستان، انگلستان، قطر، ترکیه، امارات عربی، آلمان، ایران، عراق، عمان و لبنان در سطح وزیر خارجه شرکت کرده اند و چین در سطح معاون وزیر خارجه.

موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز در این نشست حضور دارند.

کد خبر 311976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha