همشهری آنلاین: وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد از آغاز ماه جاری میلادی (۹ مهر) تا کنون ۵۹ فلسطینی و از جمله ۱۳ کودک در سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه به شهادت رسیده و حدود هفت هزار و ۱۰۰ فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند.

۵۹ شهید و ۷۱۰۰ زخمی از آغاز انتفاضه جدید فلسطین

به گزارش ایرنا پایگاه اینترنتی وزارت بهداشت فلسطین با اعلام این خبر افزود :طی این مدت در کرانه باختری و بیت المقدس 41 تن، در نوار غزه 17 تن و از جمله یک زن باردار و کودک یک ساله اش و یک جوان فلسطینی نیز در منطقه حوره داخل اراضی سال 1948 به شهادت رسیده اند و یک اسیر فلسطینی نیز به دلیل اهمال پزشکی به شهادت رسیده است .

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین با اعلام اینکه که 22.8 درصد از شهدای انتفاضه فلسطین را کودکان تشکیل می دهند گفت: دوهزار و 95 نفر مورد هدف گلوله های صهیونیست ها قرار گرفته اند و حدود پنج هزار نفر نیز به دلیل استنشاق گازهای اشک آور دچار خفگی و راهی مراکز بهداشتی و درمانی شده اند.

وزارت بهداشت فلسطین خاطر نشان کرد که 983نفر از فلسطینی ها به وسیله گلوله های جنگی زخمی شده اند .

وزارت بهداشت فلسطین اسامی کامل شهدای فلسطین از آغاز انتفاضه ذکر کرده است.

از سوی دیگر مقام های رژیم صهیونیستی اعلام کردند از آغاز انتفاضه تا کنون 10 صهیونیست کشته و بیش از یکصد و 27 تن دیگر در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی زخمی شده اند.
این مقام ها در ادامه اعلام کردند حال 14 صهیونیست وخیم گزارش شده است.

اقدامات خشونت آمیز چند هفته اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها در مسجدالاقصی و زمزمه تقسیم زمانی و مکانی آن از سوی صهیونیست ها موجب شروع موج جدید درگیری ها در اراضی اشغالی شده است .

کد خبر 311607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha