همشهری آنلاین: صدها نیروی امنیتی رژیم صهیونیستی امروز جمعه همزمان با درخواست گروه‌های فلسطینی برای برپایی تظاهرات اعتراض آمیز، به‌طوری گسترده در سرزمین‌های اشغالی بویژه بخش شرقی بیت المقدس و کرانه باختری اشغالی، مستقر شده‌اند.

 استقرار کم سابقه نظامیان رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه و پایگاه خبری فرانس24، رژیم صهیونیستی حدود 300 نظامی را برای تقویت نیروهای پلیس اعزام کرده است.

به گفته یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی، آخرین بار که چنین تعدادی از نظامیان توسط این رژیم مستقر شده اند در سال 2002 در جریان انتفاضه دوم فلسطینیان بود.

گروه های فلسطینی خواستار برپایی تظاهرات علیه اقدامات تجاوزکارانه و کشتار فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پس از برپایی نماز جمعه شده اند.

خبرنگار فرانس 24 در بیت المقدس گزارش داد، اسرائیل به علت هراس از حملات شهادت طلبانه فلسطینیان، قوانین و مقررات حمل سلاح توسط اسرائیلی ها را تسهیل کرده و شهردار قدس ضمن حمل سلاح گرم، دیگر صهیونیست ها را به چنین کاری ترغیب می کند.

دست کم 32 فلسطینی در تظاهرات اعتراض آمیز فلسطینیان در دو هفته اخیر و سرکوب خشونت بار آن توسط ماموران امنیتی این رژیم، کشته و صدها تن دیگر زخمی شده اند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه، نشست ویژه ای برای بررسی اوجگیری خشونت های اسرائیلی ها علیه فلسطینیان در سرزمین های اشغالی در دو هفته گذشته برگزار می کند.

همچنین برخی نهادهای یهودی اعتراف کرده اند که رژیم صهیونیستی خون فلسطینیان را حلال کرده و آنان را بی محاکمه اعدام می کند.

«آویگدور لیبرمن» وزیر امور خارجه سابق رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد: بحران جاری در سرزمین های اشغالی، نتیجه شکست پارسال این رژیم در حمله به باریکه غزه است.

  • یک فلسطینی دیگر در کرانه باختری به شهادت رسید

یک فلسطینی دیگر در کرانه باختری با شلیک گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس اشغالی، این فلسطینی پس از حمله به یک نظامی در نزدیکی شهرک کریات اربا در جبل الخلیل، هدف گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

این در حالیست که نیروهای امنیتی ونظامی رژیم صهیونیستی روز جمعه در پی درخواست گروه های فلسطینی برای برپایی تظاهرات اعتراض آمیز علیه صهیونیست ها پس از برگزاری نمازجمعه، به حال آماده باش کامل درآمدند و نیروهای امنیتی اضافی در بیت المقدس و کرانه باختری اشغالی مستقر شدند.

دستکم 32 فلسطینی از هنگام اوجگیری قیام فلسطینیان در 9مهر، به دست صهیونیست ها کشته و صدها تن دیگر زخمی شده اند.

  • رژیم صهیونیستی تابعیت یک مبارز فلسطینی را لغو می کند

رسانه های رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلامپ کردند که سیلوان شالوم وزیر امور داخلی این رژیم از شب گذشته روند لغو تابعیت یک فلسطینی به نام محمد مفارجه را به اتهام بمب گذاری در تل آویو اغاز کرده است.

به نوشته روزنامه جروزالم پست، سازمان امور جمعیت، مهاجرت و مرزهای این رژیم اعلام کرد: هدف از لغو تابعیت این فلسطینی، بازداشتن کسانی است که قصد انجام اقدامات تروریستی را دارند.

مفارجه ساکن طیبه به اتهام بمب گذاری در تاریخ 21 نوامبر 2012 همزمان با تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه در یک اتوبوس که 24 زخمی برجاگذاشت، به تحمل 25 سال حبس محکوم شد.

چند ساعت پس از این انفجار، تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه با میانجی گری مصر و برقراری آتش بس پایان یافت.

همزمان با اوج گیری اعتراضات فلسطینی ها در سرزمین های اشغالی، رژیم صهیونیستی تصمیم به اجرای اقدامات فوق العاده برای مقابله با حملات فلسطینیان علیه صهیونیست ها گرفته است.

با ادامه درگیری ها و خشونت ها میان فلسطینی ها و اسراییلی ها، پلیس اسرائیل از این پس به طور ویژه اجازه خواهد داشت در صورت بروز حمله یا تحریک به خشونت، محله مربوطه را مسدود و مانع رفت و آمد در آن منطقه شود.

درگیری میان جوانان فلسطینی و نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری و نوار غزه به امری روزانه تبدیل شده است.

دور تازه قیام فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی معروف به انتفاضه سوم از سوم اکتبر (11 مهر) آغاز شده است.

بنا به گزارش نهادهای رسمی فلسطین، از اول اکتبر جاری تاکنون بر اثر مقابله نظامیان صهیونیست با این اعتراض ها، دستکم 32 فلسطینی شهید و بیش از یک هزار و 300 نفر زخمی شده اند.

  • فلسطینی ها خواستاراعزام کمیته تحقیق برای بررسی اوضاع اسرا شدند

عیسی قراقع رییس امور اسرا و آزادگان سازمان آزادی بخش فلسطین روز جمعه از دبیر کل سازمان ملل خواست برای بررسی اوضاع اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی کمیته حقیقت یاب اعزام کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این درخواست دو روز پس از شهادت فادی الدربی اسیر 30 ساله فلسطینی در یکی از بیمارستان های فلسطین اشغالی بر اثر خونریزی مغزی مطرح شده است .

الدربی به 14سال زندان محکوم شده بود و 9سال آن را گذرانده بود .

قراقع در کنفرانس مطبوعاتی در جنین زادگاه این شهید فلسطینی گفت: من اسراییل را مسئول شهادت فادی الدربی می دانم .

وی افزود :او پیوسته سردرد و سرگیجه داشت و پزشکان اسراییلی تنها به او مسکن می دادند و حتی یک بار او برای معاینه دقیق به بیمارستان اعزام نشد .

پزشکان فلسطینی در پی کشف علت خونریزی مغزی وی هستند و اعلام کرده اند برای این کار باید از مغز او نمونه برداری شود .

پزشکان فلسطینی تاکید کرده اند صهیونیست ها در خصوص او اهمال کرده اند و مشکلات او را جدی نگرفته اند .

قرار است این شهید فلسطینی پس از نماز جمعه تشییع جنازه شود .

کد خبر 310554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha