متن کامل کتاب «لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا» نوشته جان جی مرشایمر استاد علوم سیاسی دانشگاه شیکاگو و استفن‌ام والت استاد روابط بین‌الملل دانشگاه هاروارد با ترجمه ن. نوری‌زاده از سوی نشر میترا به بازار آمد.

کتاب

به گزارش همشهري، اين كتاب براساس مقاله‌اي منتشرشده از اين دو استاد دانشگاه در نشريه نقد كتاب لندن نوشته و در آن بر لزوم بررسي حمايت آمريكا از رژيم صهيونيستي تأكيد شده است. اسرائيل آمريكا را مي‌چرخاند يا آمريكا و سرمايه‌داري جهاني، اسرائيل را؟

اين پرسش تازه نيست و طرفداران هر دو ديدگاه سال‌هاست با خطوط روشن و متقارن برابر هم صف‌آرايي كرده‌اند. كتاب به نوعي اوج چالش‌طلبي اين دو ديدگاه تا امروز به شمار مي‌رود. ميرشايمر و والت نويسندگان مقاله اول اين مجموعه با اتكا به استناد و مدارك بي‌شمار بر نقش پررنگ اسرائيل در تعيين سياست خارجي آمريكا تأكيد دارند و در ادامه پاسخ‌ها و استدلال‌هاي طيف مقابل، نوام چامسكي و مايكل مسينگ را مي‌شنويم.

اين كتاب 656صفحه‌اي با درآمدي به قلم چامسكي آغاز مي‌شود و در 2بخش و 11فصل و يك نتيجه‌گيري 30صفحه‌اي به مباحث مختلف لابي اسرائيل و نقش آمريكا و برخي كشورهاي خاورميانه ازجمله ايران، سوريه، فلسطين و... در آن مي‌پردازد. چاپ اول لابي اسرائيل و سياست خارجي آمريكا در شمارگان 2هزار نسخه به قيمت 25هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 310857

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha