دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پختن مواد غذایی با اندکی روغن می‌تواند هم به غذای شما رایحه ببخشد و هم چربی‌های سالم‌تری را به آن اضافه کند. فقط باید مراقب باشید که در این کار افراط نکنید.

انجمن قلب آمریکا این توصیه‌ها را درباره استفاده از روغن برای پخت‌وپز ارائه می‌دهد:

- روغن کانولا (روغن کلزا) رایحه ملایمی دارد و می‌تواند برای تفت دادن، چاشنی زدن به گوشت، برشته کردن یا سرخ کردن به کار رود. این روغن برای نخستین بار در دهه 1970 وارد بازار شد و از دانه‌های گیاه کلزا به دست می‌آید.

- روغن زیتون که یکی از اجزای اصلی رژیم غذایی مدیترانه‌ای است و از زیتون‌های رسیده استخراج می‌شود. نوع «فرا بکر» این روغن از له کردن دانه‌های زیتون به دست می‌آید و رنگ و رایحه تندتری دارد. روغن زیتون «سبک» رنگ و رایحه سبک‌تری دارد، اما میزان کالری‌های آن با روغن فرا بکر مشابه است. روغن زیتون می‌تواند برای بریان کردن، کباب کردن و تفت دادن به کار رود.

-  روغن بادام‌زمینی که می‌تواند برای تهیه کره بادام‌زمینی خانگی و برای سرخ کردن به روش چینی (سرخ کردن سریع سبزی‌های خردشده همراه با هم زدن مداوم در روغن جوشان در ماهی‌تابه ته گود)، بریان کردن و سرخ کردن استفاده شود.

- روغن کنجد که با رایحه‌های ملایم و تند در دسترس است و یک جزء اصلی در پختن انواع غذاهای هندی، چینی و کره‌ای است.

- روغن‌های مخلوط گیاهی که از چندین گیاه معمولاً ذرت، دانه‌های سویا و تخمه‌های آفتابگردان استخراج شده‌اند و رایحه ملایمی دارند.

HealthDay

کد خبر 310872

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha