همشهری آنلاین: محققان دریافتند مصرف برخی روغن‌ها موجب ابتلا به سرطان و آلزایمر می‌شود.

ارتباط مستقیم برخی روغن‌ها با بروز آلزایمر و سرطان

تحقیقات جدید نشان داده است که روغن نارگیل، روغن زیتون و کره سالم‌ترين روغن‌های گیاهی براي پخت و پز هستند.

برخي روغن‌هاي گياهي به دليل ميزان تحمل به حرارت پايين مواد شیمیایی مضر در دماي بالا توليد مي‌كنند كه مي‌تواند عامل بروز سرطان و بسياري عوامل تهدید کننده زندگي شود.

  • هشدار! با مصرف اين روغن‌ها گرفتار آلزايمر و سرطان مي‌شويد

بر اساس نتايج تحقيقات محققان دريافتند آلدئيدها يكي از خطرناكترين مواد شیمیایی ايجاد شده در برخي روغن‌ها بوده كه موجب ابتلا به سرطان، زوال عقل و بيماري‌هاي قلبی می‌شود.

پروفسور مارتین دروت ولد، استاد دانشگاه مونتفورد در لستر ادعا می‌کند که مقدار آلدئیدها سمی در ماهی و چیپس سرخ شده با روغن‌های گیاهی 200 برابر بالاتر از حد مجاز است.

تحقيقات نشان داد كه روغن نارگیل برای پخت و پز سالم‌ترين روغن است زيرا در درجه حرارت بالا کمترین مقدار مواد شیمیایی مضر را توليد مي‌كند.

دکتر استین از دانشگاه آکسفورد ادعا می‌کند که روغن آفتابگردان در حرارت بالا موادي توليد مي‌كند كه حتی ممکن است موجب تغییرات در ساختار مغز و کوچک شدن آن شود.

دروت ولد اظهار كرد: روغن‌های گیاهی بسیار تصفیه شده به دليل انجام فرآیندهای شیمیایی پیچیده بر روي آن‌ها در هنگام سرخ كردن مواد سمي و مضر توليد مي‌كنند به همين دليل ما به شما توصيه مي‌كنيم براي حفظ سلامتي‌تان از مصرف اين روغن‌ها اجتناب كنيد.

وي يادآور شد: براي انواع مصارف غذايي به برچسب‌هاي نوشته شده بر روي روغن‌ها و مصارف آن‌ها توجه كنيد.

Healthyfoodteam

کد خبر 346864

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha