همشهری آنلاین: معاون بهداشت وزارت بهداشت، روغن‌های مایعی که جامد می شوند را بدترین نوع روغن عنوان کرد و گفت: این نوع روغن در قنادی‌ها و رستوران‌ها استفاده می‌شوند.

علت لزوم استفاده از روغن مایع برای سرخ کردن

به گزارش  مهر، دكتر علي اكبر سياري در مراسم افتتاح «پايگاه تغذيه سالم» كه در يكي از مدارس دخترانه شهر ري برگزار شد، به دانش‌آموزان گفت: وقت غذا خوردن، قبل از سير شدن دست از غذا خوردن بكشيد و از سلامت خود كه به دو عامل تغذيه و تحرك بستگي دارد، صيانت كنيد.

معاون وزیر بهداشت با بيان اينكه تغذيه دو وجه دارد، گفت: وجه اول تغذيه، "ايمن بودن" غذاست كه غذا بايد عاري از ميكروب، قارچ، انگل و مواد شيميايي باشد.

وی، وجه ديگر غذا را سالم بودن آن عنوان كرد و گفت: در اين خصوص مصرف ميوه و سبزيجات را به صورت مناسب توصيه مي‌كنيم.

سياری در خصوص مصرف قند نيز اظهار داشت: خوردن مواد قندی روزانه تنها به ميزان ۶ قاشق مرباخوري مجاز است.

معاون وزیر بهداشت با بيان اينكه قند در محصولاتي مانند شكلات، نوشابه و آب ميوه وجود دارد، گفت: مصرف اين گونه مواد باید محدود شود.

وی با اشاره به اينكه يك حبه قند ۱۴ كيلو كالري دارد، تصريح كرد: بايد مصرف قند را بسيار محدود كنيم.

معاون وزیر بهداشت، در ادامه به مصرف روغن اشاره كرد و گفت: چربي روغن نبايد اشباع باشد.

وي گفت: روغن‌هاي حيواني چربي اشباع بالايي دارند و همچنين روغن‌هاي مايعي كه به صورت جامد (هيدروژنه) در مي‌آيند باعث ايجاد اسيد چرب ترانس مي شوند.

معاون وزیر بهداشت روغن‌هاي مايعي كه جامد مي شوند را بدترين نوع روغن عنوان كرد و گفت: اين نوع روغن در قنادي‌ها و رستوران‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند و داراي اسيد چرب ترانس هستند و بايد از مصرف آن پرهيز كنيم.

وي در ادامه تاكيد كرد: مصرف زياد شيريني نیز براي بدن مناسب نيست و در توضيح گفت: ميزان چربي و قند شيريني بالاست و همچنين مصرف شيريني موجب آسيب رساندن به دندان‌ها مي‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه به دانش آموزان توصيه كرد: ورزش كردن بايد جزيي از فرهنگ شما باشد و سعي كنيد روزانه يك ساعت تحرك و فعاليت بدني منظم داشته باشيد. ورزش بايد به گونه اي انجام شود كه ضربان قلب تند شود و باعث عرق كردن شود.

کد خبر 292968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha