همشهری آنلاین: رییس سازمان غذا و دارو گفت: صنایع لبنی از اول مهر ماه حق استفاده از چربی گیاهی را ندارند و باید نسبت به اصلاح پروانه های خود اقدام کنند.

دیناروند

به گزارش ايرنا، «رسول دیناروند» افزود: متاسفانه ذائقه مردم به چربی، شیرینی و شوری عادت کرده و صنایع تولیدی مواد غذایی نیز به جای ایجاد تنوع در تولیدات خود، به سمت مصرف زیاد چربی که ذائقه مردم آن را می پسندند، رفته‌اند.

وی اظهارات مطرح شده مبنی بر جایگزینی چربی حیوانی به جای روغن گیاهی پالم را نادرست خواند و گفت: منظور از چربی، همان چربی شیر است که از آن کره، خامه و دیگر محصولات لبنی تهیه می‌شود.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: وقتی قرار است چربی گیاهی از لبنیات پرچرب حذف شود، به معنای آن است که چربی طبیعی شیر جایگزین می شود، این مساله به صنعت لبنیات ابلاغ شده و از اول مهر ماه نیز اجرایی می شود.

دیناروند خاطرنشان کرد: مطرح شدن افزایش میزان مصرف روغن پالم در کشور، منجر به کاهش 300 هزار تنی واردات این روغن در کشور شد و همچنین کاربرد چربی گیاهی در شیر و لبنیات بطور کلی حذف شد.

معاون وزیر بهداشت گفت: یکی از مشکلات سرانه کم مصرف شیر در کشور این است که تنوع در تولید نداریم، یعنی به چند محصول خاص توجه شده و متاسفانه به سمت مصرف زیاد چربی رفته ایم، اما تاکید ما همچنان بر استفاده از محصولات لبنی کم چرب است.

دیناروند با اعلام اینکه با بازرسی‌های مستمر از صنایع لبنی، وضعیت کنونی نسبت به شش هفته قبل بسیار بهتر شده، تاکید کرد: مساله امنیت غذایی مردم به هیچوجه از دید متولیان سلامت مسکوت نخواهد ماند و بازرسی‌ها همچنان و با جدیت ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مندرج در قانون، از جمله نظارت مردمی در حوزه سلامت به عنوان عنصر مکمل، می تواند ابزاری کارآمد باشد، بنحویکه همه برخورداری مثبت از نتایج خدمات دولت بویژه در حوزه سلامت را احساس کنند.

بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، تمامی شرکت‌های لبنی تا پایان شهریور ماه فرصت دارند تا پروانه خود را اصلاح کنند.

کد خبر 272443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha