سه‌شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کارشناس ارشد تغذیه با تاکید بر اینکه برای حفظ رنگ سبزی به هیچ عنوان از جوش شیرین استفاده نکنید گفت: این ماده باعث از بین رفتن ویتامین گروه B و C می‌شود و در عین حال عوارض گوارشی زیادی به همراه دارد و جذب سایر املاح ضروری مثل کلسیم و آهن را نیز کاهش می‌دهد.

سبزی‌جات را با روش مناسب طبخ کنید

مریم صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه سبزیجات را می‌توان به صورت آماده سازی شده مصرف کرد، گفت: یکی از انواع روش‌های آماده‌سازی سبزی‌جات به صورت بخارپز است. البته باید توجه داشت به دلیل دارا بودن ویتامین‌های حساس به حرارت مثل ویتامین C باید در هنگام پخت آن‌ها دقت بیشتری به خرج داد.

وی یادآور شد: اگر تصمیم به بخارپز کردن سبزی‌جات دارید بهتر است نکاتی را رعایت کنید. در زمان بخارپز کردن سبزی‌جات باید در ظرف با حجم کافی و درپوش‌دار گذاشته شود و از مقدار کمی آب استفاده کنید تا بعد از طبخ این آب به خورد سبزی‌جات رفته و از خشک و پلاسیده شدن آنها جلوگیری کند.

سبزی‌جات

این کارشناس ارشد تغذیه تاکید کرد: آب حاصل از سبزی‌جات را میل کنید (به غیر از سیب زمینی) تا از کلیه ویتامین‌ها، مواد معدنی و املاح و مواد غذایی موجود بهره‌مند شوید.

صالحی گفت: بهتر است برای بخارپز کردن سبزی‌جات، ابتدا آب را جوش آورید. سپس انواع سبزی‌جات را در آب در حال جوش بریزید، زیرا با این روش آنزیم‌های موجود در سبزی حفظ می‌شوند و ویتامین‌ها هم در اثر حرارت کمتر آسیب می‌بینند.

وی افزود: برای حفظ رنگ سبزی به هیچ عنوان از جوش شیرین استفاده نکنید، زیرا این ماده باعث از بین رفتن ویتامین گروه B و C می شود و در عین حال عوارض گوارشی زیادی به همراه دارد وجذب سایر املاح ضروری مثل کلسیم و آهن را نیز کاهش می‌دهد.

این کارشناس ارشد تاکید کرد: سبزی‌جات را قبل از خرد کردن باید بشویید تا پس از خرد کردن نیازی به شستشو نداشته باشیم، زیرا اگر سبزی خرد شود، بخش برزرگی از ویتامین‌های آن با شستشو از دست می‌رود.

کد خبر 311697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha