همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه اعلام کرد: برآوردهای اطلاعاتی و بررسی‌ها نشان می‌دهد که بین ۵ تا ۷ هزار نفر از شهروندان کشورهای همسود به صفوف تروریست‌ها در سوریه و عراق پیوسته‌اند.

پوتین:۷ هزار نفر از کشورهای همسود به تروریست ها پیوسته اند

به گزارش ایرنا، پوتین که در قزاقستان حضور دارد، روز جمعه به خبرنگاران گفت: با توجه به حضور شهروندانی از 11 کشور همسود در جمع تروریست‌ها، ضرورت دارد تا تدابیر و اقدامات امنیتی مشترک برای جلوگیری از اقدامات تروریستی صورت گیرد.

رییس جمهوری روسیه تاکید کرد: باید با تشکیل ائتلاف همسود و مبارزه با تروریسم تشریک مساعی صورت گرفته و مرزها در کانون توجه امنیتی قرار گیرد تا از هرگونه نفوذ و گسترش خطر انجام عملیات تروریستی جلوگیری شود.

روسیه، بلاروس، اوکراین، مولداوی، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان عضو جامعه همسود هستند.

پوتین همچنین نتیجه همکاری های نظامی روسیه و سوریه در 18 روز بمباران مراکز و مواضع تروریست ها بویژه داعش را در سوریه موفقیت آمیز و درخشان خواند.

براساس گزارش های انتشار یافته گروه های تروریستی در سوریه و عراق بویژه جبهه النصره و داعش تاکنون هزاران شهروند خارجی از83 کشور از جمله اروپایی، آمریکا و روسیه را جذب کرده اند.

شمار اتباع روسی در گروه داعش بیش از دو هزار نفر اعلام شده است که بیشتر از ساکنان مناطق قفقاز بویژه چچن هستند و مسکو تدابیر سختی برای جلوگیری از بازگشت این افراد انجام داده و تاکنون ده ها تن از آنان را بازداشت کرده است.

کد خبر 310548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha