همشهری آنلاین: رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه‌ای بر عدم مشارکت نیروهای مسلح این کشور در عملیات زمینی در سوریه تاکید کرد.

پوتین مشارکت نیروی زمینی روسیه در عملیات‌های سوریه را رد کرد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در یک مصاحبه تلویزیونی که روز یکشنبه انجام داد هر گونه امکان مشارکت نیروهای مسلح کشورش در عملیات‌های زمینی در سوریه را رد کرد.

پوتین به شبکه تلویزیونی روسیا 1 گفت: چنین مساله‌ای مطرح نیست.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص شرکت روسیه در عملیات زمینی در سوریه گفت: هر اتفاقی که بیفتد ما قرار نیست که چنین کاری انجام دهیم و دوستان سوری ما نیز این مساله را می‌دانند.

پوتین همچنین تاکید کرد که عملیات سوریه از قبل به خوبی برنامه‌ریزی شده و یک اقدام شتاب زده نبوده است.

پوتین افزود: روسیه پیش از اجرای عملیاتش در سوریه عملیات‌های شناسایی هوایی و فضایی در این کشور انجام داده بود.

وی خاطرنشان کرد: ما به شکل مداوم به اجرای عملیات شناسایی هوایی و فضایی در سوریه پرداخته و اطلاعاتی که از منابع مختلف به دست آوردیم را مقایسه کرده و در عین حال متخصصان ستاد کل ارتش ما در هماهنگی با شرکایشان همانطور که می‌دانید اقدام به تشکیل مرکز اطلاعات در بغداد کردند.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: کارشناسان ستاد کل ارتش روسیه در هماهنگی با شرکای سوری و دیگر کشورهای منطقه مرکز اطلاعات بغداد را تشکیل دادند و این اقدام در نتیجه اطلاعات مبادله شده و اطلاعات اضافی به دست آمده اتفاق افتاد. بنابراین هر چیزی که در آسمان و زمین در سوریه رخ می‌دهد یک اقدام شتاب زده نیست بلکه اجرای طرح‌های از پیش تدوین شده است.

همچنین پوتین گفت که مسکو از قبل شرکای غربی را در جریان عملیات ضد گروه تروریستی داعش در سوریه قرار داد.

وی گفت: ما به شرکایمان در آمریکا و همچنین بسیاری از دیگر شرکای دیگر خود به ویژه در منطقه در خصوص نیات و طرح‌های خود هشدار دادیم. برخی می‌گویند که ما این کار را خیلی دیر انجام دادیم اما من می‌خواهم توجه شما را به این حقیقت جلب کنم که هیچ کس تاکنون به ما درباره برنامه‌ریزی عملیات‌هایی از این نوع هشدار نداده است.

وی ادامه داد: مسکو امید خود را برای آنکه کشورهای دیگر به عملیاتش در سوریه بپیوندند از دست نمی‌دهد.

وی همچنین تایید کرد که عملیات روسیه در سوریه در جریان حملات ارتش سوریه نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه تاکید کرد: روسیه هیچ هدفی برای بازیابی یک امپراتوری ندارد بلکه تنها هدفش حفظ استقلال و حاکمیت یک کشور است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما هیچ تمایلی برای شکل گیری مجدد یک امپراتوری و یا احیای اتحاد شوروی نداریم بلکه ما باید از استقلال و حاکمیت خود دفاع کنیم.

پوتین همچنین گفت،‌ روسیه باید ارتش خود را با سلاح‌های پیشرفته و هدایت شونده دقیق مدرنیزه کند تا مطابق با توسعه فن‌آوری‌های دفاعی روز دنیا باشد.

وی تاکید کرد، کشورش در صورتی که تهدید شود از زراد خانه سلاح‌های هدایت شونده دقیق خود استفاده خواهد کرد.

پوتین خاطر نشان کرد: در مجموع همه شرکای ما دست کم در سطح کارشناسان آگاه هستند که روسیه از چنین سلاح‌های (هدایت شونده دقیق) برخوردار است.

وی افزود: روسیه این اراده را دارد که از سلاح های هدایت شونده دقیق خود در صورتی که در راستای منافع ملی کشور و مردمش باشد استفاده کند.

کد خبر 310132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha