چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس شورای اتحادیه روسیه اعلام کرد: در صورت درخواست بغداد، روسیه مساله عملیات هوایی علیه گروه‌های تروریستی در عراق را مورد بررسی قرار می‌دهد.

احتمال حضور نظامی روسیه در عراق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، در همین راستا خبرها حاکی از سفر هیئت عراقی به مسکو با هدف ایجاد هماهنگی در خصوص اقدام مسکو در انجام حملات هوایی علیه گروه (تکفیری-صهیونیستی) داعش است.

یک منبع عراقی اعلام کرد: این هیئت عراقی در تلاش است تا روسیه را تشویق به انجام حملات هوایی در عراق کند.

یک منبع غربی به شبکه تلویزیونی المیادین اطلاع داد: گروه (تکفیری-صهیونیستی) داعش قصد دارد عملیات جدیدی در عراق انجام دهد.

بنا به گفته یک منبع عراقی، این هیئت با اطلاع حیدر العبادی نخست وزیر عراق به مسکو سفر کرده است تا از این طریق درخواست این هیئت وجهه ای رسمی پیدا کند.

این منبع عراقی افزود : گفتگوها در این باره به مراحل پیشرفته ای رسیده است.

اگر روسیه به درخواست عراق برای حملات هوایی علیه گروه(تکفیری-صهیونیستی) داعش پاسخ مثبت دهد این مساله در زمانی صورت می گیرد که داعش تلاش می کند عملیات های بی سابقه ای در مناطق جدیدی از عراق انجام دهد.

یک مسوول غربی به المیادین گفته بود که رصد تماس های رمزگشایی شده نیروهای تروریستی نشان دهنده طرح ریزی و هماهنگی های داعش با سازمان های اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه بود.

بر اساس گفته این مسوول غربی، طرح منطقه ای داعش به دنبال ترور مسوولان رسمی و دینی بلند پایه عراق و مسوولان نظامی بلند پایه ایرانی و ضربه زدن به اتاق عملیات عراق، سوریه، روسیه و ایران در بغداد است تا از این طریق وجه هماهنگی های این چهار کشور را خراب کند.

اما افزایش جدیت در سطح هماهنگی ها و مسلح سازی میان روسیه و عراق موجب خشم آمریکا شده است.

واشنگتن ترجیح می دهد همکاری مسکو-بغداد در سطح تبادل اطلاعات و تماس های اطلاعاتی باقی بماند.

این مساله این سوال را بوجود آورده است که اگر همکاری های روسیه و عراق از سطح همکاری های اطلاعاتی به حضور نظامی روسیه در عراق و انجام حملات علیه گروه (تکفیری-صهیونیستی) داعش افزایش یابد واکنش آمریکا چه خواهد بود.

در این حال وزارت خارجه ترکیه امروز اعلام کرد: به سفیر روسیه در آنکارا دیروز در ارتباط با نقض مکرر حریم هوایی ترکیه بوسیله هواپیماهای جنگنده روسیه، مجددا هشدار داده شد.

کد خبر 309782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha