همشهری آنلاین: وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که چهار کشتی روسیه ۲۶ موشک کروز را به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه شلیک کردند.

 کشتی های روسی از دریای خزر مواضع داعش در سوریه را موشک باران کردند

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه این موضوع را در نشستی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد.

شبکه روسی راشا تودی نیز با مخابره این خبر، گزارش داد که موشک ها از دریای خزر شلیک شده اند.

این حمله دریایی ارتش روسیه به مواضع تروریستهای داعش در حالی انجام شده است که از روزهای گذشته جنگنده های روسیه مواضع تروریستها را در سوریه بارها هدف حمله قرار داده اند.

شویگو گفت: در کنار استفاده از ناوگان هوایی برای نابودی تروریست ها، صبح روز چهارشنبه کشتی های ما 11 موضع تروریست ها را هدف قرار دادند و تمامی این اهداف نابود شدند.

وی افزود: این حمله ها نشان می دهند که موشک های ما در مسافت های طولانی هم کاملا موثر هستند.

روسیه درخواست کشورهای ضدسوری برای توقف بمباران های ضدتروریستی را رد و تاکید کرده است که عملیات با قدرت بیشتری تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه خواهد یافت، داعشی ها و دیگر تروریست ها باید شاهد حملات بیشتری باشند که افزون بر حملات هوایی می تواند شامل عملیات زمینی نظامیان سوری نیز باشد.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، قطر، عربستان و ترکیه؛ کشورهای عضو اردوگاه ضدسوری، که 5 سال پیش با سازماندهی گروه های تروریستی و تکفیری بویژه داعش و جبهه النصره علیه دولت سوریه، زمینه ساز بروز جنگ داخلی و درگیری در این کشور شدند؛ جمعه گذشته در آنکارا با صدور بیانیه مشترکی از مسکو خواسته بودند که عملیات در حال انجام علیه تروریست ها در سوریه را هر چه زودتر قطع کند.

کد خبر 309762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha