همشهری‌آنلاین: اوباما در مراسم معارفه ژنرال دانفورد گفت:موضوع بسیار مهم کاهش بودجه‌ای است که نیروهای نظامی ما با آن روبه رو هستند و این ناشی از بی ملاحظگی است.کمتر از یک هفته دیگر کنگره بایستی بودجه را برای ادامه کار دولت به تصویب برساند.من فقط می‌توانم بگویم حالا زمان آن نیست که در مسیر بودجه مشکلاتی ایجاد شود.این موضوع برای آمادگی نظامی ما خوب نیست.

ژنرال آمریکایی جوزف دانفورد به عنوان رئیس جدید ستاد مشترک ارتش آمریکا سوگند یاد کرد.

ژنرال دانفورد در یکی از پایگاه‌های نظامی ویرجینیا و در برابر باراک اوباما،رئيس‌جمهور آمريكا و اشتون کارتر،وزیر دفاع سوگند یاد کرد.

او در پایان دوره فعالیت ژنرال مارتین دمپسی بر این مسند تکیه زد.

ریئس جمهور آمریکا در مراسم معارفه رئیس جدید ستاد ارتش آمریکا گفت: ما ائتلافی جدید را از جنوب آسیا تا منطقه ساحل در آفریقا ایجاد کردیم تا با تهدید‌هاي تروریستی موجود مقابله کنیم.

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، باراک اوباما گفت:امروز به خاطر اقدام‌هاي مارتین دمپسی، آمریکا به متحدان خود از اروپا تا آسیا و منطقه اطمینان‌های لازم را داده است.ما به ماموریت رزمی خود در افغانستان پایان دادیم و طولانی‌ترین جنگی که آمریکا در آن حضور داشت را مسئولانه به پايان رساندیم.ما ائتلافی را ایجاد کردیم که با داعش در عراق و سوریه مقابله کند.ما دفاع سایبری خود را تقویت و با شیوع ابولا در غرب آفریقا نيز مقابله کردیم.هیچ‌کدام از این موارد بدون هدایت مارتین دمپسی میسر نبود.

او افزود:كاهش بودجه برای نیروهای نظامی ما خوب نیست.این موضوع برای خانواده ها خوب نیست.این موضوع برای کشور ما خوب نیست.به عنوان فرمانده  تمامي قوا معتقدم که ما باید در آمریکا و امنیت ملی خود سرمایه‌گذاری کنیم.

اوباما گفت:حتی پس از رفتن مارتین و من ،ما هنوز کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم.ما هنوز با تهدیدها و چالش های جدید در این جهان متغیر روبه رو هستیم.ما باید داعش را به فوریت تضعیف و نابود کنیم.ما باید بقایای القاعده ،شبکه‌های تروریستی در جهان را نابود کنیم.ما باید سیستم های دفاعی خود را با قرن 21 تطبيق دهیم.ما حمایت و پشتیبانی را که نیروهایمان به آن نیازمند هستند به آنها ارائه دهیم تا بتوانند ماموریت های خود را اجرا کنند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بالاترین مقام نظامی این کشور به شمار می‌رود و مشاور اصلی نظامی رئیس‌جمهور آمریکاست که نفوذی چشمگیر در دولت این کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ژنرال دانفورد از فوریه 2013 تا اوت 2014 فرماندهی نیروهای آمریکایی و نیروهای ناتو را در افغانستان بر عهده داشت.

کد خبر 308448

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha