شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: توماس شانن جاشنین وندی شرمن در سمت معاون وزیر در امور سیاسی می‌شود.

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما ، پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا سخنان جان کری، وزیر امور خارجه این کشور را در خصوص انتصاب تام شانن به این شرح منتشر کرد :

من در سمت وزیر امور خارجه آمریکا از تجربه گسترده ، قضاوت صحیح و استعدادهای خوب تام شانن ، بهره زیادی برده‌ام. اکنون که باراک اوباما ،رئیس‌جمهور آمریکا ، تام را به سمت معاون بعدی وزیر امور خارجه در امور سیاسی منصوب کرده‌است ، من مشتاقانه در انتظار همکاری با او در سمت جدیدش هستم. آمریکا اولویت‌های مهمی دارد که باید آنها را در هر گوشه از جهان پیگیری کند و من به تام به خاطر توصیه‌هایش و نیز مهارت‌های دیپلماتیک او برای پیشبرد منافع و ارزش‌های آمریکا اطمینان دارم.

من، تام را نخستین بار چند ماه پس از آن‌که در سمت وزیر امور خارجه سوگند خوردم، دیدم . تام آن موقع سفیر آمریکا در برزیل بود و دانش گسترده و درک عمیق او از منطقه همان موقع برای من مشخص شد. تام در 30 سال گذشته در سمت‌های زیادی در سراسر آمریکای لاتین و آمریکا خدمت کرده است و سمت‌های دیگر او عبارتند از : مدیر ارشد در شورای امنیت ملی آمریکا ، دستیار وزیر امور خارجه در امور نیمکره غربی و اخیرا مشاور وزارت امور خارجه.

تام در همه جنبه‌های سیاست خارجی آمریکا نه فقط در آمریکای لاتین بلکه همچنین در خاورمیانه (غرب آسیا)، جنوب شرقی آسیا و فراتر از آن مشارکتی فعال داشته است.

تام چهاردهمین کارمند سرویس خارجی در تاریخ آمریکاست که به سمت معاون وزیر امور خارجه در امور سیاسی ارتقاء پیدا می‌کند.

تام ، جانشین وندی شرمن خواهد شد که دوم اکتبر(10 مهر)  آخرین روز خدمتش در سمت معاون وزیر امور خارجه در امور سیاسی خواهد بود.

شرمن در چهار سال گذشته با افتخار و عزم فوق‌العاده در این سمت خدمت کرده است. وندی میراثی فوق‌العاده از خود به جای می‌گذارد که رهبری قاطع او در تیم مذاکراتی آمریکا در زمان مذاکرات هسته‌ای ایران از آن جمله است. ندیدن وندی بسیار دشوار است ولی من جایگزینی بهتر از تام سراغ ندارم. من از همکاران سابقم در سنای آمریکا می‌خواهم در اسرع وقت و به طور مقتضی انتصاب تام را بررسی کنند.

کد خبر 307731

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha